Moderator: Moderatorer

I dag man montert dashcam/bilkamera, nye låsbolter og plastkåper, R-Design toppstag og Smart Connect til CTEK-laderen. I tillegg er skiltrammene foran og bak fjernet. Ble ganske bra! :)
joel80 skrev: Jag kör också E85... Så ofta jag kan. Även om det tidigare varit några ören dyrare per mil. Så liten del av kostnaden ändå och bilen blir piggare.

Har en V60 T4F manuell... Och brukar inte ofta komma under 1l/milen med E85, äcen om senaste tanken stannade på 0.97l/mil (vid pump). För det mesta ligger jag strax under 1.1l/mil. Din förbrukning med en V70 automat är imponerande. Men kanske inte då mycket stadskärning/korta sträckor?

Vad får du för förbrukning när du kör bensin?

Jag kommer inte under 0.8 där utan ligger ofta kring 0.85-0.9. Några 30% mindre handlar det i allafall inte om! 20-25% möjligen...
Nej det här har varit främst långkörning men lite stadskörning har det blivit. Låg dessutom ganska exakt på hastighetsgränserna. Tankade bensin på vägen upp. Visserligen hade vi då mer packning och en person till i bilen, men landade på 0.84l/mil. Kanske lite mer glad på gasfoten.

Normalt när jag kör bensin brukar jag ligga runt 1l/mil. Etanol 1,2-4.
Spenderade hela kvällen med att dutta i färg med en nål i 31 stenskott. Det var nylagt oljegrus på vägen hem från jobbet och mötte 2 bilar som körde full fart - smatter smatter. Imorgon kommer jag stanna mitt i vägen om jag får möte tills den andra jäveln krypkör förbi mig :-(O)
stenskott.jpg
stenskott.jpg (1.33 MiB) Visad 2955 gånger
jimlindeborg skrev:fjohan82: Visst skillnad från V50in kan jag tänka mig! :D
Jo en viss skillnad. :-O)
Har provat S90 D5 innan men detta var ju brutalt! :D
Jag trodde att turbon på min bil hade lagt av när jag körde hem... :shock:
  • 1
  • 615
  • 616
  • 617
  • 618
  • 619