Moderator: Moderatorer

Väldig tur att vi är olika. Jag älskade alla dom som köpte nya Volvobilar förr. Det var för att ja själv köpte begagnat.
Nu är ja för kräsen och ska försöka hålla mig till nytt så länge ekonomin inte havererar. Sambon gillar även hon nytt :D

Nu har någon äntligen lagt upp ett 0-240km/h klipp på sin V60 D5 VEA på Youtube. Jag har själv inte kört så snabbt men den klättrar på hyfsat.
Tankat. Ute på en liten roadtripp och har valt att köra med E85 eftersom det är såpass billigt nu. Efter 180 mil har jag snittat 0.97 liter/mil. Tror inte jag kört den snålare än så.
batmac skrev:Tankat. Ute på en liten roadtripp och har valt att köra med E85 eftersom det är såpass billigt nu. Efter 180 mil har jag snittat 0.97 liter/mil. Tror inte jag kört den snålare än så.
Jag kör också E85... Så ofta jag kan. Även om det tidigare varit några ören dyrare per mil. Så liten del av kostnaden ändå och bilen blir piggare.

Har en V60 T4F manuell... Och brukar inte ofta komma under 1l/milen med E85, äcen om senaste tanken stannade på 0.97l/mil (vid pump). För det mesta ligger jag strax under 1.1l/mil. Din förbrukning med en V70 automat är imponerande. Men kanske inte då mycket stadskärning/korta sträckor?

Vad får du för förbrukning när du kör bensin?

Jag kommer inte under 0.8 där utan ligger ofta kring 0.85-0.9. Några 30% mindre handlar det i allafall inte om! 20-25% möjligen...
Igår lämnades byggställningen tillbaka som vi har fått låna. Den var till stor hjälp vid målning av fönster och gavelspetsarna.
Idag ska svärfar få tillbaka sin kärra. En el två flaskor gasol ska inhandlas. Så det blir några ärenden i stan.

Bollnäs Bilvård har bra rabatt på sina egna produkter i veckan och en beställning blir det.

Bild
joel80 skrev:
batmac skrev:Tankat. Ute på en liten roadtripp och har valt att köra med E85 eftersom det är såpass billigt nu. Efter 180 mil har jag snittat 0.97 liter/mil. Tror inte jag kört den snålare än så.
Jag kör också E85... Så ofta jag kan. Även om det tidigare varit några ören dyrare per mil. Så liten del av kostnaden ändå och bilen blir piggare.

Har en V60 T4F manuell... Och brukar inte ofta komma under 1l/milen med E85, äcen om senaste tanken stannade på 0.97l/mil (vid pump). För det mesta ligger jag strax under 1.1l/mil. Din förbrukning med en V70 automat är imponerande. Men kanske inte då mycket stadskärning/korta sträckor?

Vad får du för förbrukning när du kör bensin?

Jag kommer inte under 0.8 där utan ligger ofta kring 0.85-0.9. Några 30% mindre handlar det i allafall inte om! 20-25% möjligen...
Låter nästan exakt som vad min etanolkonverterade 850 presterade.. ;-) (turbospridare till sugmotorn bara)
  • 1
  • 614
  • 615
  • 616
  • 617
  • 618
  • 1912

Idag har bilden varit på service, under 3K […]

Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]