- fre 19 aug 2016, 13:58
Hej!
Jag köpte en S70 Greyline -00 då min andra bil strulade och är på verkstad.
Innan jag förklarar så:
Termostaten fungerar och öppnar sig och nålen går upp som den ska.
Kylarslangarna blir varma, kylarvätskan är på rätt nivå.
Rören till värmepaketet i kupén blir varma, även värmepaketet kände jag idag när jag pillade under instrumentpanelen.
Till problemet:
Värmen i kupén funkar inget vidare, när jag kör maxvärme på ECCn o max på fläkten så blir resultatet:
- En antydan till värme ur vänstra förarsidans utblås, dåligt luftflöde.
- Knappt nån värme ur förarsidans högra utblås, dåligt luftflöde
-Endast kalluft ur passagerarsidans alla utblås med bra luftflöde
- Luftfördelningen fungerar inte, skruvade ner förarsidans nedre paneler idag och hitta utblåset till fotventilationen.
Spjället är nästan stängt och det händer inget om jag vrider på den mittre ratten på ECC-panelen för att dirigera om luftflödet.
- ON:knappen till AC:n blinkar grönt hela tiden (?).
Jag har köpt en haynesmanual o kollat runt idag o skruvat ner lite i bilen. Det jag gissar är att luftfördelarklaffarnas motor inte fungerar.
Dock så sitter den så förbannat dumt till att jag helt omöjligt kommer åt att ta bort den och kolla närmare. Den sitter på vänstra sidan om värmepaketets hus med tre torx 10 skruvar.
Har följt det som står i stegen men det sitter ju ett stålrör ivägen som går tvärs över benutrymmet och ser ut att stötta upp rattstången.
*Finns här någon som demonterat bort denna motor?
*Kan det vara något annat fel?
Vore skönt att få rätt på den innan vintern!... Tack på förhand. :D
Jag köpte en S70 Greyline -00 då min andra bil strulade och är på verkstad.
Innan jag förklarar så:
Termostaten fungerar och öppnar sig och nålen går upp som den ska.
Kylarslangarna blir varma, kylarvätskan är på rätt nivå.
Rören till värmepaketet i kupén blir varma, även värmepaketet kände jag idag när jag pillade under instrumentpanelen.
Till problemet:
Värmen i kupén funkar inget vidare, när jag kör maxvärme på ECCn o max på fläkten så blir resultatet:
- En antydan till värme ur vänstra förarsidans utblås, dåligt luftflöde.
- Knappt nån värme ur förarsidans högra utblås, dåligt luftflöde
-Endast kalluft ur passagerarsidans alla utblås med bra luftflöde
- Luftfördelningen fungerar inte, skruvade ner förarsidans nedre paneler idag och hitta utblåset till fotventilationen.
Spjället är nästan stängt och det händer inget om jag vrider på den mittre ratten på ECC-panelen för att dirigera om luftflödet.
- ON:knappen till AC:n blinkar grönt hela tiden (?).
Jag har köpt en haynesmanual o kollat runt idag o skruvat ner lite i bilen. Det jag gissar är att luftfördelarklaffarnas motor inte fungerar.
Dock så sitter den så förbannat dumt till att jag helt omöjligt kommer åt att ta bort den och kolla närmare. Den sitter på vänstra sidan om värmepaketets hus med tre torx 10 skruvar.
Har följt det som står i stegen men det sitter ju ett stålrör ivägen som går tvärs över benutrymmet och ser ut att stötta upp rattstången.
*Finns här någon som demonterat bort denna motor?
*Kan det vara något annat fel?
Vore skönt att få rätt på den innan vintern!... Tack på förhand. :D