Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pogge
Hejsan vad har en volvo c70 t5 -98 "svensksåld" för turboaggregat orginal har beställt en dumpventil och dom sa att jag skulle ha ett dumplock till mitsubishi men jag har nu kollat lite bilder på hur dom dumparna på mitsubishi aggregaten ser ut original och jag tycker min ser lite annorlunda ut är dock inte helt säker för det är ju väldigt trångt o svårt o se :D vill ju bara vara säker innan jag skruvar bort den o inser att det är fel :D .....

Tack För Svar

Roger
Användarvisningsbild
av enpc
Tjena

Det stämmer du har nog ett MHI TD04HL13G-7 i bilen. Men kontrollera för säkerhetsskull.

Turbon indentifieras genom en typskylt . På typskylten kan finnas:

a Turbotillverkarens namn.
b Turbons modellkod (GT15, K03, T04E, HX50, K27, RHC6, S3 ed)
c Turbotillverkarens artikelnummer (part n, p/N, Assy, AUSF.NR ed) Detta är det mest exakta och bästa numret att beställa efter.
d Motor - eller maskintillverkarens artikelnummer (ett långt nr)
e Serienummer (oftast en blandning av siffror och bokstäver) Om man inte kan se och läsa turbons typskylt får man gå efter motorbeteckningen, kompletterat med motoreffekt och motorns (fordonets, maskinens) tillverkningsår. Turbotillverkarens logotype brukar också finnas på gjutdetaljer.

Mvh

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]