- tis 16 aug 2016, 12:51
Så, vi behöver en större bil helt enkelt.
Jag vill gå rakt på V90 men frugan anser att den är för dyr just nu och vill prioritera husköp framför dyr bil - och jag håller egentligen med.
V70 är lite nytt territorium för mig, jag har rattat några "äldre" vid enstaka tillfällen så jag vet på ett ungefär hur de är att köra.
Men det betyder inte att jag inte har några krav och vidare önskemål.
Jag vill definitivt ha en faceliftad V70, dels för att den är snyggare men även då den är modernare. Det digitala instrumenthuset liksom, ett sånt behöver jag ju förstås och då krävs faceliften. :lol:
När kom Sport-modellen? Var det i samband med faceliften (som kom.... 14?) eller kom den med Classic?
Kikar man allehanda bilsajter så dräller det inte av dessa bilar med:
T5
Automat
Sport-modellen
Taklucka
Teknikpaket
Så jag kanske kommer behöva vika mig på något...
Vad ska jag hålla utkik efter? Vad är ett måste i dessa modeller?
Vad finns det för för- och nackdelar med kärrorna? I slutet på sin livscykel så känns det som att mycket borde vara på topp men jag kanske har missat något?
I mitt huvud så blir det en bil vi mellanlandar i ett tag, så att det skulle vara en som gått en bit känner jag inte är ett superstort problem sålänge siffrorna är realistiska (dvs ej fd taxi).
Jag vill gå rakt på V90 men frugan anser att den är för dyr just nu och vill prioritera husköp framför dyr bil - och jag håller egentligen med.
V70 är lite nytt territorium för mig, jag har rattat några "äldre" vid enstaka tillfällen så jag vet på ett ungefär hur de är att köra.
Men det betyder inte att jag inte har några krav och vidare önskemål.
Jag vill definitivt ha en faceliftad V70, dels för att den är snyggare men även då den är modernare. Det digitala instrumenthuset liksom, ett sånt behöver jag ju förstås och då krävs faceliften. :lol:
När kom Sport-modellen? Var det i samband med faceliften (som kom.... 14?) eller kom den med Classic?
Kikar man allehanda bilsajter så dräller det inte av dessa bilar med:
T5
Automat
Sport-modellen
Taklucka
Teknikpaket
Så jag kanske kommer behöva vika mig på något...
Vad ska jag hålla utkik efter? Vad är ett måste i dessa modeller?
Vad finns det för för- och nackdelar med kärrorna? I slutet på sin livscykel så känns det som att mycket borde vara på topp men jag kanske har missat något?
I mitt huvud så blir det en bil vi mellanlandar i ett tag, så att det skulle vara en som gått en bit känner jag inte är ett superstort problem sålänge siffrorna är realistiska (dvs ej fd taxi).
Nuvarande:
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld