Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikethebik
Jag har nyligen införskaffat en fin -98 C70 Coupe, originalstereon SC900 är utbytt mot en nyare JVC och mongot som gjort det har helt sonika klippt originalkablaget bakom, suck. Finns adaptrar, t.ex. Biltemas...
Nu till frågan, har plockat ett kablage från en skrotad V70 -98 med SC805, kan man glatt skarva ihop med mina klippta och hoppas och tro att det funkar med en SC805 istället? Effektförstärkaren sitter kvar i vänster bakre skuffsida, likaså verkar anslutningarna för förstärkare och annat vara orörda bakom JVC:n.
Någon som vet var det finns kopplingsschema?
Friskt kopplat är hälften brunnet! :)

Mike
Användarvisningsbild
av Hilmer
Mig veterligen ska det vara samma kontakter oavsett vilken originalradio man har, så om kontakterna och färgerna på kablarna stämmer överens så är det ju "bara" att börja skarva!

Edit: Nu blev jag osäker, har du surround system så stämmer det nog fan inte!?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Lucif3r skrev:Är inte surroundet bara kopplat direkt till stereon, dvs typ som ett klassiskt slutsteg. Som då med andra ord innebär att själva kablaget in i stereon är identiskt.
Så kanske det är, att det är slutsteget som styr!?
jaja, blev lite osäker efter att ha svarat så lika bra att nämna det!
Användarvisningsbild
av mikethebik
Jodå, har surround med mitthögtalaren på brädan. Kanske bara att koppla och testa?

Mike
Användarvisningsbild
av Hilmer
mikethebik skrev:Jodå, har surround med mitthögtalaren på brädan. Kanske bara att koppla och testa?

Mike
Du är ju den ende av oss som kan jämföra om dina kontakter stämmer överens, gör dom det så är det ju bara att skarva ihop kablarna. :)
Användarvisningsbild
av mikethebik
Hilmer skrev:
mikethebik skrev:Jodå, har surround med mitthögtalaren på brädan. Kanske bara att koppla och testa?

Mike
Du är ju den ende av oss som kan jämföra om dina kontakter stämmer överens, gör dom det så är det ju bara att skarva ihop kablarna. :)
Ha ha, det är förstås helt riktigt, får göra ett försök senare i höst när det lugnat ner sig lite på arbetsfronten och höstmörkret gör garaget mer lockande än att vara ute. Återkommer med besked eller ev fler funderingar. :)

Mike
Användarvisningsbild
av taxi
Se om du kan hitta dolby-processorn, den tar emot lågnivå-signaler från sc-900/901. Centerhögtalaren bör ha en tvåpolig kontakt direkt till stereon, och är den enda högtalaren som stereon driver direkt. Alla andra högtalare drivs av förstärkaren (via dolby-processorn först, då dolby är aktiverat).
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Japp samma kontakter/kablage oavsett original radio, i min bil satt den minsta radio av dom alla CR-902 och har nu uppgraderat radion till en SC-901 det är bara plugg and play men förstärkare måste användas till SC-900 och SC-901. Dolby-processorn sitter bakom radion den måste du ha för att få 3Ch ljud eller surroundljud.
Användarvisningsbild
av mikethebik
Exakt var sitter Dolby-processorn och hur ser den ut?

Mike
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]