- lör 13 aug 2016, 19:49
Igår åkte jag till päronen för att fixa handbromsen men kom dit vid 13 tiden och märkte att väskan med verktyg hade följt med deras firmabuss.. Så jag satt där i regnet och undrade vad jag skulle hitta på, så tänkte jag jag kan försöka få bort panelen från polarens T5a som han skull sälja. Oavsett om jag hade fruktansvärd brist på verktyg så hade jag fått tag på en perfekt platt mejsel som passade i alla torx jag skulle få bort. Så efter att fått bort instrumentbrädan så insåg jag att jag inte skulle få bort panelen med denna skruvmejseln så jag sket i det och satte mig på en stol och funderade lite på vad jag skulle hitta på. Så satte mig i min bil och började skruva bort min bräda också! Låter bilderna tala för sig själva lite:
Såhär såg mitt airbagsläder ut, inte fint alls.

Såhär såg hans bräda ut.

Liten helhetsbild på hur tråkigt det såg ut

Av med min bräda.

Funderade på varför diskanterna inte spelade.. Följde kablarna för att se om de hade gått av, möttes av detta elände

Hmmm... varför funkar inte diskanterna :roll:

Gick och kollade vad polaren hade i sin T5a, och detta såg ju definitivt mycket bättre ut. Och vipps så funkade diskanterna! :)

Nya brädan på! Passade på att byta höger fläktgaller som hade gett sig tidigare, och även ny "hållare" till laddtrycksmätaren

En aning färgskillnad på denna nya och min gamla, denna är jämt liiiiiiiiite ljusare, men jag gråter i för det, tyckte det blev hur bra som helst!

"nya" hållaren!

Vi passade även på att byta dessa munstycken till V70 sprutare! Duschade rutan mycket bättre nu. Och ett stort plus med att kunna "plocka" från en bil ståendes 2 meter bort är att vi märkte att tätningslisten under motorhuven var sprucken på 2 ställen så vi slängde iväg den och gick och hämtade hans från T5an 8)

Fick även hem mina TWR stickers från ebay som sattes på bak på kjolarna! Liten och diskret detalj

När jag väl kom hem efter denna dag så kom jag på att jag inte ens fixade handbromsen (R)
Nu blir det bärs och luta sig bakåt resten av helgen (BE)
Såhär såg mitt airbagsläder ut, inte fint alls.

Såhär såg hans bräda ut.

Liten helhetsbild på hur tråkigt det såg ut

Av med min bräda.

Funderade på varför diskanterna inte spelade.. Följde kablarna för att se om de hade gått av, möttes av detta elände

Hmmm... varför funkar inte diskanterna :roll:

Gick och kollade vad polaren hade i sin T5a, och detta såg ju definitivt mycket bättre ut. Och vipps så funkade diskanterna! :)

Nya brädan på! Passade på att byta höger fläktgaller som hade gett sig tidigare, och även ny "hållare" till laddtrycksmätaren

En aning färgskillnad på denna nya och min gamla, denna är jämt liiiiiiiiite ljusare, men jag gråter i för det, tyckte det blev hur bra som helst!

"nya" hållaren!

Vi passade även på att byta dessa munstycken till V70 sprutare! Duschade rutan mycket bättre nu. Och ett stort plus med att kunna "plocka" från en bil ståendes 2 meter bort är att vi märkte att tätningslisten under motorhuven var sprucken på 2 ställen så vi slängde iväg den och gick och hämtade hans från T5an 8)

Fick även hem mina TWR stickers från ebay som sattes på bak på kjolarna! Liten och diskret detalj

När jag väl kom hem efter denna dag så kom jag på att jag inte ens fixade handbromsen (R)
Nu blir det bärs och luta sig bakåt resten av helgen (BE)