Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Igår åkte jag till päronen för att fixa handbromsen men kom dit vid 13 tiden och märkte att väskan med verktyg hade följt med deras firmabuss.. Så jag satt där i regnet och undrade vad jag skulle hitta på, så tänkte jag jag kan försöka få bort panelen från polarens T5a som han skull sälja. Oavsett om jag hade fruktansvärd brist på verktyg så hade jag fått tag på en perfekt platt mejsel som passade i alla torx jag skulle få bort. Så efter att fått bort instrumentbrädan så insåg jag att jag inte skulle få bort panelen med denna skruvmejseln så jag sket i det och satte mig på en stol och funderade lite på vad jag skulle hitta på. Så satte mig i min bil och började skruva bort min bräda också! Låter bilderna tala för sig själva lite:

Såhär såg mitt airbagsläder ut, inte fint alls.
Bild

Såhär såg hans bräda ut.
Bild

Liten helhetsbild på hur tråkigt det såg ut
Bild

Av med min bräda.
Bild

Funderade på varför diskanterna inte spelade.. Följde kablarna för att se om de hade gått av, möttes av detta elände
Bild

Hmmm... varför funkar inte diskanterna :roll:
Bild

Gick och kollade vad polaren hade i sin T5a, och detta såg ju definitivt mycket bättre ut. Och vipps så funkade diskanterna! :)
Bild

Nya brädan på! Passade på att byta höger fläktgaller som hade gett sig tidigare, och även ny "hållare" till laddtrycksmätaren
Bild

En aning färgskillnad på denna nya och min gamla, denna är jämt liiiiiiiiite ljusare, men jag gråter i för det, tyckte det blev hur bra som helst!
Bild

"nya" hållaren!
Bild

Vi passade även på att byta dessa munstycken till V70 sprutare! Duschade rutan mycket bättre nu. Och ett stort plus med att kunna "plocka" från en bil ståendes 2 meter bort är att vi märkte att tätningslisten under motorhuven var sprucken på 2 ställen så vi slängde iväg den och gick och hämtade hans från T5an 8)
Bild

Fick även hem mina TWR stickers från ebay som sattes på bak på kjolarna! Liten och diskret detalj
Bild

Bild

När jag väl kom hem efter denna dag så kom jag på att jag inte ens fixade handbromsen (R)
Nu blir det bärs och luta sig bakåt resten av helgen (BE)
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
garinge skrev:varför twr dekaler?=)
TWR teamet var ju med i BTCC på 90-talet (med 850 och S40 serien) i samarbete med Volvo. De var även med att designade R-fronten om mitt minne är på rätt plats. Har för mig att succen som 850n gjorde i BTCC skapade idén om en värre 850, och fram kom T-5R! I och med detta tyckte jag att TWR ska finnas även i textform på bilen. :)

Har även TWR flaggan som ska sitta på bakluckan bredvid 850 emblemet men väntar på att bakluckan ska poleras :D

Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det blev snyggt med brädan :)
Ännu en utbildad bilelektriker med högsta betyg har varit framme :shock: tur iaf att din polares bil hade ett iso-kablage. Du ska inte sätta in en original radio så att du slipper dessa kabel adaptrar? :P

Ja det är lätt att glömma bort att det var något mer som skulle fixas när man håller på och skruvar. Ungefär som när jag går på skroten :roll: kommer hem och kommer på att jag glömt att köpa med det som jag verkligen behöver och istället köpt massor av saker som jag egentligen inte behöver :lol: men men man kan ju iaf sälja delarna vidare :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Förresten ett tips, lackade spolarmunstyckena i samma färg som bilen dom smälter in fint då. Vill du ha en bild på hur det ser ut på min bil så kan jag fixa det :D
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:Ja det blev snyggt med brädan :)
Ännu en utbildad bilelektriker med högsta betyg har varit framme :shock: tur iaf att din polares bil hade ett iso-kablage. Du ska inte sätta in en original radio så att du slipper dessa kabel adaptrar? :P

Ja det är lätt att glömma bort att det var något mer som skulle fixas när man håller på och skruvar. Ungefär som när jag går på skroten :roll: kommer hem och kommer på att jag glömt att köpa med det som jag verkligen behöver och istället köpt massor av saker som jag egentligen inte behöver :lol: men men man kan ju iaf sälja delarna vidare :)

Förresten ett tips, lackade spolarmunstyckena i samma färg som bilen dom smälter in fint då. Vill du ha en bild på hur det ser ut på min bil så kan jag fixa det :D
Originalstereo blir det nog aldrig, för bekvämt med USB uttag så man kan ladda telefonen medans man lyssnar på musik 8) Däremot saftas det i munnen efter en dubbeldin någongång i framtiden!

Haha ja, blev för insatt i att fixa till inredningen där, men känslan när allting fungerade och såg fräscht ut var värt det. Fixa handbromsen kan jag göra nästa gång 8)

Men att lacka sprutarna vet jag inte om jag vill, på en x70 kan jag tänka mig att det är snyggare när även listerna är samma färg som bilen, men på en 850 så spelar dom där svarta detaljerna stor roll!
White skrev:Det blev snyggt med nya brädan, mätaren sitter också väldigt bra och överskådligt där i A-stolpen, snyggt! :)

Tycker TWR dekalen sitter snyggt där! 8)
Blev mycket nöjd! Nybilskänsla delux 8) Är riktigt sugen på att ha 3 mätare i en hel A-stolpsmätare, där laddtrycksmätare och voltmätare ska sitta (har haft problem med batterier tidigare så det är alltid skönt att se), men en tredje mätare vet jag ej vad som kan vara nödvändigt.. Finns det mätare som visar hur mycket olja som är i?
Bild

Ja dom var små och diskreta, inte för stort!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 33
Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]