- fre 12 aug 2016, 19:23
Goddag, har fått en lampa som har börjat lysa för mig på instrumentpanelen. Det är bromskrets lampan som lyser(handbromslampan fast med (!)) Den började bara lysa utan anledning. Kollade då bromsslangarna och tittade om de hade gått sönder eller läckte. Men inget läckage.
Sen när jag testade och bara torr pumpade bromsen när bilen var i gång så slocknade lampan,men sedan började den lysa igen efter lite körning. Men denna gång får jag inte den att släcka. Har kollat igen och se om det rinner bromsvätska någonstans men inget läckage har jag hittat.
Kan det vara nån givare som inte fungerar eller dylikt, för bromsarna funkar lika bra som de gjorde tidigare innan lampan började lysa.
Kan tillägga att det är ingen abs på bilen
Tack på för hand //Halvar
Sen när jag testade och bara torr pumpade bromsen när bilen var i gång så slocknade lampan,men sedan började den lysa igen efter lite körning. Men denna gång får jag inte den att släcka. Har kollat igen och se om det rinner bromsvätska någonstans men inget läckage har jag hittat.
Kan det vara nån givare som inte fungerar eller dylikt, för bromsarna funkar lika bra som de gjorde tidigare innan lampan började lysa.
Kan tillägga att det är ingen abs på bilen
Tack på för hand //Halvar