Moderator: Moderatorer

Tänkte boka tid för den årliga servicen men ser att min PST inte finns att välja längre. Efter ett mail till Upplands Motor så visar det sig att han är tjänsteledig för vidareutbildning, dock inom branschen men då kan jag med största sannolikhet inte lämna bilen till honom denna vända... :???:

"Jag lade till bromsvätskebyte på servicen, Volvo rekommenderar att den byts vartannat år", det känner jag inte till?

2500 för servicen + 1100 för bromsvätskebyte.
grillchips skrev:Tänkte boka tid för den årliga servicen men ser att min PST inte finns att välja längre. Efter ett mail till Upplands Motor så visar det sig att han är tjänsteledig för vidareutbildning, dock inom branschen men då kan jag med största sannolikhet inte lämna bilen till honom denna vända... :???:

"Jag lade till bromsvätskebyte på servicen, Volvo rekommenderar att den byts vartannat år", det känner jag inte till?

2500 för servicen + 1100 för bromsvätskebyte.
Jo, det stämmer med byte vartannat år, ska göra det för andra gången i September.
bernersjo: :D Kör ba! Min tråd har inte uppdaterats på länge men det står lite still minsann. Ha så kul med din nya kärra!

Bilnörden: Åhfan. Måste nog kolla igenom mina tidigare servicar för det har mig veterligen inte nämnts. Jag vet däremot att jag bytt bromsvätska någon av gångerna men då var det knappast "Volvo rekommenderar..." som sades utan mer "det behövs verkligen".
Ikväll blev det de sista 40 milen hem, efter att ha varit på resande fot i några veckor. Bilen har rullat drygt 400 mil sen jag tvättade den senast, så der den allt annat är vacker ut just nu. Får ta mig i kragen någon dag och fixa till det... :roll:
Idag vill jag köra min bil utför ett stup och hämta ut en sån här istället.
Bild
  • 1
  • 610
  • 611
  • 612
  • 613
  • 614
  • 1912

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS