V60D5AWDPolestar skrev:Har nu provkört både S90 D5 AWD resp T6AWD. Habergäret är riktigt stort för en S90 som jag hoppas blir min nästa bil.
Min slutsats är att D5 känns bättre anpassad till modellen än T6. Precis som I XC90 upplever jag T6an som alldeles för nervös för att passa I modellen, gla T6-6an hade varit bättre med sitt mer "mustiga" uppträdande. D5 känns dock bra med power-puls, riktigt harmonisk med modellen. Vill ha!! vol:-). PS Bowers ljudsystemet har inte imponerat på mej, är jag den enda som är av den uppfattningen? DS
Jag har kört en V90 T6 AWD Inscription idag, har tidigare provat V90 D4 momentum och S90 D5 AWD Inscription. Jag tycker alla motorerna funkar bra, V90 blir aldrig en racer hur man än gör. Fick jag välja utan tanke på ekonomi blir det nog ändå T6. Jag tycker både T6 och D5 känns suger iväg riktigt bra, D4 behöver naturligt nog lite mer varv för att leverera.
Jag är inte superimpad av Bowers-systemet, men efter att ha justerat bas, subwoofer och diskantinställningarna efter mina egna öron blev det ändå riktigt bra. Default är den ställd lite åt det skräniga hållet tycker jag. I en bil vill jag gärna ha lite mer bastryck, men det var snabbt ordnat. Jag ökade kanske 15% på bas och subwoofer, så det finns mycket kvar att ge på. Jag tycker röster framträder väldigt klart och med ett skönt djup i B&W.
Efter att ha hört även standardsystemet så är Bowers and Wilkins ett enormt lyft. Standardsystemet är för övrigt rätt så burkigt.