Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dissonans
Men diagrammet visar ju värden för utetempgivaren och kupétempgivaren, de två givarna har ju inget med frysvakten att göra. Givaren du tog loss är väl antagligen blandluftstempgivaren?
Användarvisningsbild
av taxi
Såg inte ditt inlägg förrän nu! Men jag har kommit fram till samma sak, givaren jag hittade verkar vara den enda. Och den mäter inkommande luften innan förångare och värmepaket.
Jag ska till skroten imorgon och se om jag hittar några lågtryckspressostater att prova med, är dock osäker på om dom kan ha något med mitt problem att göra. Om jag nu inte har fått ett litet läckage, fast jag tycker inte att det heller borde ge mitt symptom.
Användarvisningsbild
av taxi
Nu mätte jag på lågtrycksvakten, den är sluten (ingen resistans) men så tror jag att det ska vara med motorn avstängd. Det intressanta skulle vara att se när den bryter under drift, men jag har inte räknat ut än hur jag ska kolla det. Tips?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lågtryckspresostaten mäter inte något alls, den bara övervakar trycket på lågtryckssidan. Högtryckspresostaten däremot mäter temperaturen, det är den som begär när kylarfläkten ska starta när man kör AC.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
taxi skrev:Nu mätte jag på lågtrycksvakten, den är sluten (ingen resistans) men så tror jag att det ska vara med motorn avstängd. Det intressanta skulle vara att se när den bryter under drift, men jag har inte räknat ut än hur jag ska kolla det. Tips?
bygla kontakten till den så kommer ac-kompressorn att starta :D lågtrycksvakten har bara två lägen sluten eller öppen krets.
Användarvisningsbild
av taxi
Så långt är jag med, men kan då lågtrycksvakten orsaka att kompressorn går för länge? Förstår inte vad jag får ut av att bygla den, då går ju kompressorn om möjligt ännu längre?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
taxi skrev:Så långt är jag med, men kan då lågtrycksvakten orsaka att kompressorn går för länge? Förstår inte vad jag får ut av att bygla den, då går ju kompressorn om möjligt ännu längre?
Är inte riktigt säker på att den kan orsaka det :???: trodde att du ville se när lågtrycksvakten bryter (öppen krets) då kan du bygla i kontakten och sen tar du och mäter på lågtrycksvakten, du måste bygla kontakten annars så startar inte kompressorn.

....Plus att Volvo inte vill göra något[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]