Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FyoDisco
White skrev:Klart du ska fylla mätarhållarna! :wink:
Haha ja det vore snyggt, men tyvärr sitter nu radion där mätarna egentligen ska sitta, och radion vill jag inte flytta på. Så det blir lite svårt att fylla mätarhållarna. :wink:
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Bytte servovätska för andra gången idag. Blir nog några fler byten de kommande veckorna innan jag känner mig helt nöjd. Vet inte om det gjorde någon skillnad eller om det bara är psykologiskt, men tycker att bilen verkar lite mer lättstyrd.

Gillar inte hur det där ser ut. Misstänker att det gömmer sig lite rost bakom. :cry:

Bild
Användarvisningsbild
av FyoDisco
White skrev:Tyvärr så är dekorplasten nereomkring en jäkla rostsamlare.
Rosten syns i alla fall inte tack vare plasten. :wink:
Idag fick Ragnarröd en lekkamrat. Nämligen en Volvo 940, med samma kulör dessutom! Klassisk röd 601 ska det vara. 8) Andledningen till en andra bil är att jag inte vill köra med 240:n under vintern och skulle vilja få mer gjort på den. Det är lite svårt att få något gjort när man måste köra med den varje dag. Nu kan jag köra in bilen i garaget och fixa lite mer med den.

Se så fina de är!

Bild

Bild

940:n jag köpte idag är verkligen inte världens finaste, men den funkar mycket väl. Tanken är att jag ska han den i vinter och fixa till den lite för att sen sälja i vår. Bilen är av årsmodell 94 och har en B230FD-motor och M47-låda. Riktigt jäkla slö är den, till och med slöare än 240:n, men det är väl för att 940:n är tyngre. Tur att jag inte har fått smak för turbo ännu, så jag är inte särskilt kräsen med hur snabb accelerationen är. Framåt går det och det går lika bra att sladda i vinter med bilen. Motorn går jättefint och det är inga problem med växlarna, trots att bilen har rullat närmare 45 000 mil. De enda felen och problemen är att kopplingen tar lite högt, ytrost lite här och var förutom på höger framskärm där det har rostat igenom lite, men jag hade tänkt försöka fixa det värsta innan vintern kommer. Sen så drar bilen även lite olja men det är inte så farligt och kylarvätska läcker den också. Det tror jag dock är på grund av dåliga kylarslangar och vattenpumpspackning. Bör inte vara svårt åtgärdat.

Höger backspegel tydligen gått av tidigare och är nu lagad med hjälp av bondmeck. Inte snyggt men den sitter. Hade tänkt byta ut den mot en hel backspegel sen.

Bild

Tokfräna navkapslar på plåtisarna samt ett rosthål med lite tejp. Bättre kan det inte bli. :wink:

Bild

För endast 6000kr är jag nöjd med detta köp. Till det priset fick jag en bil som är besiktad i ett år framöver och skattad fram tills årsskiftet. Det medföljde bra vinterdäck samt tre extraljus. Dock var de avmonterade samt kablarna klippta (stöldförsök tydligen) men det ska nog gå att fixa. Motorvärmare har den också. Perfekt bil att ha i vinter!

Bild

Bild
Senast redigerad av 2 FyoDisco, redigerad totalt 0 gång.
Lucif3r skrev:B230FB har 130hk och är riktigt pigg för att vara en gammal sugis, B230FB fanns enbart på 940 91-92, 93-95 har en strypt B230FD med 116 slöa hästar. En av dom sämsta sug-rödblockarna som finns :roll:
Oj, skrev helt fel. B230FD ska det vara såklart. Har ändrat det nu. När jag skrev det så var jag osäker på om det var FB eller FD jag hade så jag kollade upp det men ändå blev det fel haha. Ja FD är bra seg. Blir nog aldrig en bil med denna motor igen, men den får duga i vinter.
Schmoyoho skrev:Ptja, skippar du navkapslarna, byter framskärmen och gnuggar upp den så hade den ju sett oförskämt fin ut för 45000 mil. Ser ut som att höger framblinkers sitter åt fel håll förresten :shock:
Ja navkapslarna ska definitivt rivas av. Blir nog snyggare med plåtfälgar. Hade varit kul med lite fränare fälgar men orkar inte kosta på det på denna bil. Framskärmen hade jag tänkt byta och sen fixa all övrig rost. Hade gärna lagat framskärmen men då måste jag kunna svetsa och sånt. Får bli en annan dag istället.

Haha va? Sitter blinkersen åt fel håll? Ja där ser man. Ser ut som det på en av bilderna. Hade inte ens lagt märke till det tidigare haha. Ska ge mig ut och vrida på den imorgon haha. Får ta och studera bilen ytterligare lite närmare också. Finns säkert fler missar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]