Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vill någon ha sådana spakar med alu-ringarna så kan jag hålla utkik på skrotarna här :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok då gör jag så, var beredd på att kika in i min garaget tråd när jag uppdaterar med nästa skrot fynd då det är först till kvarn.
av Tette
Dagens ord: Riksmongo
Det är någon slags nordisk fotbollsfestival för ungar i stan den här helgen och det brukar innebära lite fler idioter i trafiken än vanligt. En av dessa (norrman) höll på att plocka mig och maken när vi gick på stan idag. Vi skulle korsa ett upphöjt övergångsställe och bilarna från vänster stannade och väntade och då det var fritt från höger så gick vi.
Vad händer då? Jo denna norrman verkar tycka att vägregler inte gäller honom så han slänger sig ur kön och gör en omkörning PÅ övergångsstället i typ 45km/h precis när vi skulle gå över. Ett steg till och vi hade legat på sjukan. Vilka idioter det finns.
garinge skrev:Haha du förstod inte min hint märkte jag :p (viskar igen, jag har en ram till dim liggandes) :p.

Ah då förstår jag, dock tycker jag vparts ringar, ser plastiga ut, inte sådär krom som orginal gör,men om du beställer
så hoppas jag det blir bra :) tänker byta belägg fram inom kort, blir nog greenstuff då :)

Jaaa det är alltid tråkigt att vänta, tar sån tid..
Ibland snabba, ibland inte, får se när det kommer :)
Jag hängde med (tror jag :wink: ) men jag får lov och ge mig på grejer som ligger i klädkammaren nu. I dagsläget kommer jag inte åt socklådan utan att flytta på den gamla tunnelkonsollen :lol: och det börjar bli lite -stäng dörren fort som fan så grejerna inte trillar ut..

Jag gjorde även vparts beställningen på aluringarna till tork och blinkersspaken samt nya bromsbelägg. Blev greenstuff då de fått överlag bra kritik. Så hoppas de kommer på måndag. Det är ju bara Sundsvall - Umeå så det borde inte ta mer än 1 dag.
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev: Jag hängde med (tror jag :wink: ) men jag får lov och ge mig på grejer som ligger i klädkammaren nu. I dagsläget kommer jag inte åt socklådan utan att flytta på den gamla tunnelkonsollen :lol: och det börjar bli lite -stäng dörren fort som fan så grejerna inte trillar ut..

Jag gjorde även vparts beställningen på aluringarna till tork och blinkersspaken samt nya bromsbelägg. Blev greenstuff då de fått överlag bra kritik. Så hoppas de kommer på måndag. Det är ju bara Sundsvall - Umeå så det borde inte ta mer än 1 dag.
Meeeeeeeeeeeep! tycker det varit dött här i flera dagar ju :P

Jasså är det så pass mycket grejer där inne? varför inte kränga iväg den gamla tunnelkonsollen istället för att spara den i garderoben? :P jag har mina grejer på hyllor ute i förrådet, ligger en uppsättning baklysen (besiktningslysen om mina tonade ej skulle gå igenom) och alla andra delar som jag plockat ur bilen när dom nya faceliftade grejorna ramlat in :) om du står för frakten och en tjuga, så kan jag skicka ramen+underdel om du vill, så du har något att mixra med :)

har du fått dina grejor från v-parts? fått det monterat ännu? eller är det ännu mer grejor i garderoben? :P

Jag har iallafall fått igång min dator, fick moderkortet från tyskland i tisdags, lyckades få datorn att funka utan att resten ens märkte att
nytt moderkort och processor monterades, dock behövde jag köpa kylpasta då det var gamlat torkat skit, så vid 100grader slog datorn ifrån, men nu är man tillbaka, pilla med mobilen i över en vecka mot en dator, är fan boring :P
av Tette
Ännu har jag inte drunknat i oordningen i klädkammaren men det var nära där ett tag 8)
Skämt åsido så har vi städat ut svärföräldrarnas förråd i 2 dagar och då svärfars Kia (wtf?) inte har dragkrok kan ni ju gissa vad Volvon har fått göra. Folk tittade lite snett på mig när jag rullade upp på åvc rampen med ett släp lastat med skrot efter (RO)
garinge skrev:
Meeeeeeeeeeeep! tycker det varit dött här i flera dagar ju :P

Jasså är det så pass mycket grejer där inne? varför inte kränga iväg den gamla tunnelkonsollen istället för att spara den i garderoben? :P jag har mina grejer på hyllor ute i förrådet, ligger en uppsättning baklysen (besiktningslysen om mina tonade ej skulle gå igenom) och alla andra delar som jag plockat ur bilen när dom nya faceliftade grejorna ramlat in :) om du står för frakten och en tjuga, så kan jag skicka ramen+underdel om du vill, så du har något att mixra med :)

har du fått dina grejor från v-parts? fått det monterat ännu? eller är det ännu mer grejor i garderoben? :P

Jag har iallafall fått igång min dator, fick moderkortet från tyskland i tisdags, lyckades få datorn att funka utan att resten ens märkte att
nytt moderkort och processor monterades, dock behövde jag köpa kylpasta då det var gamlat torkat skit, så vid 100grader slog datorn ifrån, men nu är man tillbaka, pilla med mobilen i över en vecka mot en dator, är fan boring :P
Härligt med dator igen! Nja, har lite utrymmesbrist för alla j*vla prylar, både på vinden och i klädkammaren men ska väl ta mig i kragen och försöka lägga ut nån blocket annons eller liknande. Grejerna från vparts har dykt upp, dock byter jag inte bromsarna själv så ska väl boka tid för det på verkstaden nära jobbet. (Skönt att lämna bilen på morgonen och gå och hämta den på lunchen :D )
Ang. DIM ramen så ska jag fundera på saken.

I morgon blir det polering del 2. Körde tidigare med Menzerna men det måste ha varit handhavandefel så ska prova med de medel jag använde i fjol som funkade utmärkt. Har även köpt Twisted Wool trissor samt en ny polermaskin. Det blev en från Classes då deras modell väger betydligt mindre för en klen tjej samt att den hade handtagen lite bättre placerade så jag har full kontroll över maskinen hela tiden.

Idag gjorde jag en liten snabb städning av insidan av bilen då det fanns både katthår, smågrus, tallbarr och allmän smuts överallt. När man dessutom har tygmattor sitter allt fast bara man stoppar in foten..
Fick som sagt hem de små fina aluringarna till torkarspakarna från vparts och provmonterade dem men de var lite matta tyckte jag. Så fram med autosol och lite trasor.

Ganska stor skillnad efter lite autosol :shock:
Bilagor
blink1.jpg
blink1.jpg (73.8 KiB) Visad 462 gånger
blink2.jpg
blink2.jpg (89.83 KiB) Visad 463 gånger
blink3.jpg
blink3.jpg (56.85 KiB) Visad 462 gånger
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev:Ännu har jag inte drunknat i oordningen i klädkammaren men det var nära där ett tag 8)
Skämt åsido så har vi städat ut svärföräldrarnas förråd i 2 dagar och då svärfars Kia (wtf?) inte har dragkrok kan ni ju gissa vad Volvon har fått göra. Folk tittade lite snett på mig när jag rullade upp på åvc rampen med ett släp lastat med skrot efter (RO)
Härligt med dator igen! Nja, har lite utrymmesbrist för alla j*vla prylar, både på vinden och i klädkammaren men ska väl ta mig i kragen och försöka lägga ut nån blocket annons eller liknande. Grejerna från vparts har dykt upp, dock byter jag inte bromsarna själv så ska väl boka tid för det på verkstaden nära jobbet. (Skönt att lämna bilen på morgonen och gå och hämta den på lunchen :D )
Ang. DIM ramen så ska jag fundera på saken.

I morgon blir det polering del 2. Körde tidigare med Menzerna men det måste ha varit handhavandefel så ska prova med de medel jag använde i fjol som funkade utmärkt. Har även köpt Twisted Wool trissor samt en ny polermaskin. Det blev en från Classes då deras modell väger betydligt mindre för en klen tjej samt att den hade handtagen lite bättre placerade så jag har full kontroll över maskinen hela tiden.

Idag gjorde jag en liten snabb städning av insidan av bilen då det fanns både katthår, smågrus, tallbarr och allmän smuts överallt. När man dessutom har tygmattor sitter allt fast bara man stoppar in foten..
Fick som sagt hem de små fina aluringarna till torkarspakarna från vparts och provmonterade dem men de var lite matta tyckte jag. Så fram med autosol och lite trasor.

Ganska stor skillnad efter lite autosol :shock:
hehe, illa om man nästan drunkar av oordningen, då har man för mycket grunk, eller för liten garderob, haha! :p
Jasså, varför kollade folk snett? jag drar släp titt som tätt och besöker tippen med släp, aldrig någon som tittar snett, får mer höra frän bil :P

Ja det är himla skönt, känt mig så begränsas utan, med telefonen och surfa på, samt skönt med egentid i ens datarum, får man vara för sig själv ett tag haha! =)
förstår vad du menar, alltid skönt och lämna sen bara hämta, men även trevligt och mecka själv, samt finns det pengar över i plånboken, haha =)

Gör så, den finnes kvar, så om du känner dig manad så skrik till i ett pm, så löser vi det=)

åååfan, vilken jäkla skillnad det blev, tummen upp på det där allså! du borde bifoga en bild hur det såg ut putsat med ringarna monterad mot när dom var matta... nästan så man blev rejält sugen på att själv skaffa :P

Duktigt du, önskar man hade någon tok i närheten som gillade polera och fixa, en annan nöjer sig med att handtvätta :)

Bra där att du städade invändigt, där ska det vara rent, cleant och fint ju.. jag får dock stå ut med lite nersmutsning i baksätet, har en grabb på 2.5år som leker vilde där bak, och ja, hans smutsiga skor trampar i alla vattenpölar han hittar, samt han smular ner, men resten är ren och fin :P
av Tette
garinge skrev:
hehe, illa om man nästan drunkar av oordningen, då har man för mycket grunk, eller för liten garderob, haha! :p
Jasså, varför kollade folk snett? jag drar släp titt som tätt och besöker tippen med släp, aldrig någon som tittar snett, får mer höra frän bil :P

Ja det är himla skönt, känt mig så begränsas utan, med telefonen och surfa på, samt skönt med egentid i ens datarum, får man vara för sig själv ett tag haha! =)
förstår vad du menar, alltid skönt och lämna sen bara hämta, men även trevligt och mecka själv, samt finns det pengar över i plånboken, haha =)

Gör så, den finnes kvar, så om du känner dig manad så skrik till i ett pm, så löser vi det=)

åååfan, vilken jäkla skillnad det blev, tummen upp på det där allså! du borde bifoga en bild hur det såg ut putsat med ringarna monterad mot när dom var matta... nästan så man blev rejält sugen på att själv skaffa :P

Duktigt du, önskar man hade någon tok i närheten som gillade polera och fixa, en annan nöjer sig med att handtvätta :)

Bra där att du städade invändigt, där ska det vara rent, cleant och fint ju.. jag får dock stå ut med lite nersmutsning i baksätet, har en grabb på 2.5år som leker vilde där bak, och ja, hans smutsiga skor trampar i alla vattenpölar han hittar, samt han smular ner, men resten är ren och fin :P
Tror jag har en liten "samlarådra" någonstans och garagebrist :D
Mestadels tror jag folk tittade lite konstigt då bilen inte ser standard ut längre samt att det hörs när man kommer. Kanske lite att man är tjej och kör bilen dessutom. Vafan vet jag :mrgreen:

Nog är det trevligt att ha sitt eget igen. Blir dessutom sååå mycket enklare att skriva, surfa och spela spel på dator. Haha, btw jag har äntligen köpt en ny telefon, en Iphone SE så nu känner jag mig modernast i hela världen när man haft en Iphone 4 sedan 2012 8)

Jag gillar också att göra grejer på bilen själv så gott det går men då man har en stor allmän parkering att hålla på med så får det vara. Det finns så mycket skumt folk så man vet aldrig vad som finns kvar om man måste springa in för att typ, kissa eller nått. Dessutom är bromsar såpass viktig del så jag föredrar att lämna sådan till de som vet vad de sysslar med :D

Det blev lite för mörkt för att få en snygg bild på ringarna monterade och polerade så kan slänga upp nån i morgon kväll. Får väl se om jag lyckas komma ihåg att göra en 50/50 på poleringen också. Handtvätta gör jag alltid. Har väl syndat 6 gånger under min ägo med bilen, tror de flesta gånger var sist jag va sjukskriven. Orken tryter fort då..

Tack och lov har jag inga barn (ännu) men det känns som att den dagen skulle jag väl plasta in halva bilen :mrgreen: eller så får man helt enkelt andra prioriteringar... Fast det är ju klart, det finns ju klädseltvätt :lol:
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev:Tror jag har en liten "samlarådra" någonstans och garagebrist :D
Mestadels tror jag folk tittade lite konstigt då bilen inte ser standard ut längre samt att det hörs när man kommer. Kanske lite att man är tjej och kör bilen dessutom. Vafan vet jag :mrgreen:

Nog är det trevligt att ha sitt eget igen. Blir dessutom sååå mycket enklare att skriva, surfa och spela spel på dator. Haha, btw jag har äntligen köpt en ny telefon, en Iphone SE så nu känner jag mig modernast i hela världen när man haft en Iphone 4 sedan 2012 8)

Jag gillar också att göra grejer på bilen själv så gott det går men då man har en stor allmän parkering att hålla på med så får det vara. Det finns så mycket skumt folk så man vet aldrig vad som finns kvar om man måste springa in för att typ, kissa eller nått. Dessutom är bromsar såpass viktig del så jag föredrar att lämna sådan till de som vet vad de sysslar med :D

Det blev lite för mörkt för att få en snygg bild på ringarna monterade och polerade så kan slänga upp nån i morgon kväll. Får väl se om jag lyckas komma ihåg att göra en 50/50 på poleringen också. Handtvätta gör jag alltid. Har väl syndat 6 gånger under min ägo med bilen, tror de flesta gånger var sist jag va sjukskriven. Orken tryter fort då..

Tack och lov har jag inga barn (ännu) men det känns som att den dagen skulle jag väl plasta in halva bilen :mrgreen: eller så får man helt enkelt andra prioriteringar... Fast det är ju klart, det finns ju klädseltvätt :lol:
hehe förstår vad du menar :P Jag har inget garage dock, nångång kanske man kan bygga ett på tomten, men har en bod där jag har det mesta och sådär :P
standar är ju så tråkig, roligare när det sticker ut.. :) Min bil är ju liknande din, 19" vita R, mörk och tonad, men min är ju rejält sänkt med, får knappt in fingret mellan däcket och skärmen fram hehe :P ser bra ut när man kommer dragandes på ett släp hehe :P
men joo, att du är tjej är nog det som sticker ut mest tror jag, bilar som står ut är vanliga, tjejer som kör dom är mindre vanligt, dom finns men är väl en per 100 killar om ens det :P

oohja, himla härligt, enklare och göra saker, mot att bråka med telefonen, samt det är något stört när man skriver på forum, den klibbar ihop ord, samt väljer man valt ord så blir det dubbla första bokstäver, man blir lätt tokig :P uuuuh, en ajfån...blä ;) här körs det enbart Sony Z modeller, android är det som funkar bäst tycker jag :) men grattis, till uppgraderingen då, kanske du känner dig mer modern ;)

hehe förstår dig helt och hållet, har bott i lägenhet typ hela livet, förutom senaste ~3 åren då man äger hus med nästan 3000kvm tomt, då kan man enkelt fixa utanför och nära hem om man behöver något, slipper plocka ihop allt och låsa bilen.. :P fast bromsar är enkelt, bara lossa oket, ner med hållaren ur med gamla belägg, fila bort lite rost, i med nya belägg, ev smörja glidbanan lite, sen montera tillbaka, är simpelt =)

Ja du får göra det, vore kul att se, man blir som sagt sugen själv på att skaffa, har dock kollat och tycker dom ser plastiga ut på bilden, så har aldrig köpt, men kan man få dom blänkande som du visade så känns det mer intressant :P
Vet vad du menar, kör aldrig automattvätt, inte ens när jag som nu varit sjukskriven sen 4nov, bilen har mest stått första halvåret, men nu är det att börja tvätta igen, lite enklare nu, även fast man inte är helt okej ännu :)

hehe, helskinn är att föredra när man har barn, mycket enklare och rengöra, plasta in behöver man inte göra, man får städa lite oftare bara ;)
min sambo är duktig på att fylla dörrsidorna med skräp, wtf typ.. skräpa ner din egna bil lixom, i want it Clean :D
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 47
740 som krånglar

Det är ju årsmodell 1990 men lampan t&a[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]