White skrev:Jo men som du säkert vet ska ju en bil kunna gå i mer än 80km/h.(S) (S) (S)
ATT något är fel fattar jag väl också, men inte vad som är problemet!
Moderator: Moderatorer
White skrev:Jo men som du säkert vet ska ju en bil kunna gå i mer än 80km/h.(S) (S) (S)
Lillarapunzel skrev:Antagligen så pekar väl kammarna lite hit och dit (står fel)White skrev:Jo men som du säkert vet ska ju en bil kunna gå i mer än 80km/h.(S) (S) (S)
DayDreamer skrev:Men kamremmen påverkar väl inte bilen så att den hackar/går dåligt på vissa varv i vissa hastigheter?Lillarapunzel skrev:Antagligen så pekar väl kammarna lite hit och dit (står fel)White skrev:Jo men som du säkert vet ska ju en bil kunna gå i mer än 80km/h.(S) (S) (S)
Blå behöver en ordentlig genomgång snarast innan den blir till ett rullande smörgåsbord :shock: :lol: eller ännu värre en rullande dödsfälla :shock: :shock: :shock:
Lillarapunzel skrev:Va?! Bilar kan väl ändå inte tappa hästkrafter?! :-O)Återigen hästanalogierna: bara för att en häst har tagits hand om förut så betyder inte det man kan sluta göra det. Har man en 14 år gammal kamrem och "grusig coca-cola" som växellådsolja har man en så försummad bil det går att få.
Min har också servats! Det finns 2 hela pärmar med allt från spolarvätska inköp till besiktningsprotokoll! :mrgreen:
Däremot tycker jag det är konstigt att den där 16k-mila inte blivit såld, ens för 12! Blå låg från början ute för 22k (20?) om jag inte missminner mig, men blev sedan prissänkt i några omgångar....
Lillarapunzel skrev:Har för mig att Blå låg ute för 20-22k från allra första början, men sedan prissänktes i några omgångar, och pappa prutade på det.... :roll:Låter som att ni prutade på fel bil.
Lillarapunzel skrev:Men den gick igenom besiktningen i april med endast en 1a för rostiga bromsskivor bak, så förstår inte vad som skulle kunna vara fel? ?:-/Bilprovningen kollar om en bil är trafiksäker, inte om allt fungerar som det ska (utöver vad som då måste fungera och uppfylla vissa kriterier och krav).
Lillarapunzel skrev:Men kamremmen påverkar väl inte bilen så att den hackar/går dåligt på vissa varv i vissa hastigheter?Starta en tråd i i 850-delforumet eller motorforumet så kanske någon kan förklara lite grundläggande vad en kamrem gör och varför det är en viktig del att sköta.
Schmoyoho skrev:Lillarapunzel skrev:Va?! Bilar kan väl ändå inte tappa hästkrafter?! :-O)Återigen hästanalogierna: bara för att en häst har tagits hand om förut så betyder inte det man kan sluta göra det. Har man en 14 år gammal kamrem och "grusig coca-cola" som växellådsolja har man en så försummad bil det går att få.
Min har också servats! Det finns 2 hela pärmar med allt från spolarvätska inköp till besiktningsprotokoll! :mrgreen:
Däremot tycker jag det är konstigt att den där 16k-mila inte blivit såld, ens för 12! Blå låg från början ute för 22k (20?) om jag inte missminner mig, men blev sedan prissänkt i några omgångar....
Fundera på om det konstiga ligger i att 16000 milsbilen inte är såld, eller om det ligger i ert köp av er 850.
Lillarapunzel skrev:Har för mig att Blå låg ute för 20-22k från allra första början, men sedan prissänktes i några omgångar, och pappa prutade på det.... :roll:Låter som att ni prutade på fel bil.
Lillarapunzel skrev:Men den gick igenom besiktningen i april med endast en 1a för rostiga bromsskivor bak, så förstår inte vad som skulle kunna vara fel? ?:-/Bilprovningen kollar om en bil är trafiksäker, inte om allt fungerar som det ska (utöver vad som då måste fungera och uppfylla vissa kriterier och krav).
Lillarapunzel skrev:Men kamremmen påverkar väl inte bilen så att den hackar/går dåligt på vissa varv i vissa hastigheter?Starta en tråd i i 850-delforumet eller motorforumet så kanske någon kan förklara lite grundläggande vad en kamrem gör och varför det är en viktig del att sköta.
Rådlös skrev:Punkt 3. Hur fort en bil kan gå eller inte, kontrolleras aldrig på Bilprovningen. Den körs bara i provhallen och ett varv runt huset. Det handlar om 30 - 40 km/tim som max.Oj! :shock:
White skrev:Har ni förresten kollat hur oljan ser ut i automatlådan? Den ska bytas var 6000e mil om man är noga med sin bil.Ja, pappa gjorde den när vi var och kollade på den. Den ser ut som grusig Coca-Cola... :roll:
Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]