Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
White skrev:Jo men som du säkert vet ska ju en bil kunna gå i mer än 80km/h. :P
(S) (S) (S)
ATT något är fel fattar jag väl också, men inte vad som är problemet!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
(S) (S) (S)
Antagligen så pekar väl kammarna lite hit och dit (står fel)
Blå behöver en ordentlig genomgång snarast innan den blir till ett rullande smörgåsbord :shock: :lol: eller ännu värre en rullande dödsfälla :shock: :shock: :shock:
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
(S) (S) (S)
Antagligen så pekar väl kammarna lite hit och dit (står fel)
Blå behöver en ordentlig genomgång snarast innan den blir till ett rullande smörgåsbord :shock: :lol: eller ännu värre en rullande dödsfälla :shock: :shock: :shock:
Men kamremmen påverkar väl inte bilen så att den hackar/går dåligt på vissa varv i vissa hastigheter?

Och dödsfälla lär den väl knappast bli, möjligen ett rullande smörgåsbord :lol:
av Schmoyoho
Lillarapunzel skrev:Va?! Bilar kan väl ändå inte tappa hästkrafter?! :-O)
Min har också servats! Det finns 2 hela pärmar med allt från spolarvätska inköp till besiktningsprotokoll! :mrgreen:
Däremot tycker jag det är konstigt att den där 16k-mila inte blivit såld, ens för 12! Blå låg från början ute för 22k (20?) om jag inte missminner mig, men blev sedan prissänkt i några omgångar....
Återigen hästanalogierna: bara för att en häst har tagits hand om förut så betyder inte det man kan sluta göra det. Har man en 14 år gammal kamrem och "grusig coca-cola" som växellådsolja har man en så försummad bil det går att få.

Fundera på om det konstiga ligger i att 16000 milsbilen inte är såld, eller om det ligger i ert köp av er 850.
Lillarapunzel skrev:Har för mig att Blå låg ute för 20-22k från allra första början, men sedan prissänktes i några omgångar, och pappa prutade på det.... :roll:
Låter som att ni prutade på fel bil.
Lillarapunzel skrev:Men den gick igenom besiktningen i april med endast en 1a för rostiga bromsskivor bak, så förstår inte vad som skulle kunna vara fel? ?:-/
Bilprovningen kollar om en bil är trafiksäker, inte om allt fungerar som det ska (utöver vad som då måste fungera och uppfylla vissa kriterier och krav).
Lillarapunzel skrev:Men kamremmen påverkar väl inte bilen så att den hackar/går dåligt på vissa varv i vissa hastigheter?
Starta en tråd i i 850-delforumet eller motorforumet så kanske någon kan förklara lite grundläggande vad en kamrem gör och varför det är en viktig del att sköta.
av Lillarapunzel
Schmoyoho skrev:
Lillarapunzel skrev:Va?! Bilar kan väl ändå inte tappa hästkrafter?! :-O)
Min har också servats! Det finns 2 hela pärmar med allt från spolarvätska inköp till besiktningsprotokoll! :mrgreen:
Däremot tycker jag det är konstigt att den där 16k-mila inte blivit såld, ens för 12! Blå låg från början ute för 22k (20?) om jag inte missminner mig, men blev sedan prissänkt i några omgångar....
Återigen hästanalogierna: bara för att en häst har tagits hand om förut så betyder inte det man kan sluta göra det. Har man en 14 år gammal kamrem och "grusig coca-cola" som växellådsolja har man en så försummad bil det går att få.

Fundera på om det konstiga ligger i att 16000 milsbilen inte är såld, eller om det ligger i ert köp av er 850.
Lillarapunzel skrev:Har för mig att Blå låg ute för 20-22k från allra första början, men sedan prissänktes i några omgångar, och pappa prutade på det.... :roll:
Låter som att ni prutade på fel bil.
Lillarapunzel skrev:Men den gick igenom besiktningen i april med endast en 1a för rostiga bromsskivor bak, så förstår inte vad som skulle kunna vara fel? ?:-/
Bilprovningen kollar om en bil är trafiksäker, inte om allt fungerar som det ska (utöver vad som då måste fungera och uppfylla vissa kriterier och krav).
Lillarapunzel skrev:Men kamremmen påverkar väl inte bilen så att den hackar/går dåligt på vissa varv i vissa hastigheter?
Starta en tråd i i 850-delforumet eller motorforumet så kanske någon kan förklara lite grundläggande vad en kamrem gör och varför det är en viktig del att sköta.

1. Vi har haft den i typ 3 månader. Det kan knappast spela roll om vi har skött/inte skött den under den tiden.
2. Tycker jag inte alls! Från att några månader tidigare legat ute för 22k till att vi köpte den för 8k tycker jag är jäkligt bra! :mrgreen:
3. Sant, men tror knappast att de hade godkänt en bil som inte hade kunnat gå i mer än 80 km/h rent.
av Rådlös
Punkt 3. Hur fort en bil kan gå eller inte, kontrolleras aldrig på Bilprovningen. Den körs bara i provhallen och ett varv runt huset. Det handlar om 30 - 40 km/tim som max.
av Lillarapunzel
Rådlös skrev:Punkt 3. Hur fort en bil kan gå eller inte, kontrolleras aldrig på Bilprovningen. Den körs bara i provhallen och ett varv runt huset. Det handlar om 30 - 40 km/tim som max.
Oj! :shock:
Trodde typ de åkte en sväng, kanske 15 min eller så, och verkligen testade bilen?
av Lillarapunzel
White skrev:Har ni förresten kollat hur oljan ser ut i automatlådan? Den ska bytas var 6000e mil om man är noga med sin bil.
Ja, pappa gjorde den när vi var och kollade på den. Den ser ut som grusig Coca-Cola... :roll:
Vi kan inte heller hitta några papper som tyder på att den någonsin ska vara bytt (och då finns ändå t.om. spolarvätska inköp noterade i pärmarna vi fick med!)...............................

Edit: Men automatlådan funkar ypperligt!
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 159
Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]

Välkommen ut i trafiken

Nu kommer en ny bil till samlingen. Yngsta barnbar[…]

V70 1,6 Diesel rycker