- ons 13 jul 2016, 20:36
Min datormus har kastat in handduken så jag är tyvärr utelämnad till den totalt värdelösa trackpaden, så beklagar ifall det blir några grodor ikväll :evil:
Har lite grejer på lut när det kommer till bilen. Var nära att påbörja bytet till de elinfällbara backspeglarna idag men det var varmt som satan och orkade verkligen inte hålla på med småpillrande. Såhär i efterhand hade det kanske varit bättre att hålla på med bytet då jag numera ser ut som en räka på låren efter suttit på balkongen hela dagen
Har även ett par rails liggandes som jag håller på att slipa av den svarta färgen på. Är ett evighetsjobb då man inte har tillgång till verktyg utan sitter med sandpapper..
Dock ska jag fixa backspeglarna i morgon så lite bilder kommer väl då. Om jag nu inte blir en fullblodsräka :mrgreen:
garinge skrev:Åhh, ja då vet jag vem jag ska vända mig till när det är dags för mig att byta galler och behöver lite råd och tips :DTette skrev:Ropa inte hurra ännu, har hört att de där gallerna ska vara en pina att bytaTyckte inte alls det var så svårt och få bort någon av delarna, bara lyfta "clipsen" som håller fast och sen dra ut, visst det är 8st på den stora men har man typ en spik och kan peta upp dessa så gick det fort, tog knappa 5min och då gick väl 4,5min ut och förstå hur jag skulle få ut den utan att ha sönder den, och då använde jag en smal platt mejsel och ingen spik som det blir nästa gång
Så nu vet jag exakt hur jag ska gå till väga när delarna ramlar in här hemma =)
Min datormus har kastat in handduken så jag är tyvärr utelämnad till den totalt värdelösa trackpaden, så beklagar ifall det blir några grodor ikväll :evil:
Har lite grejer på lut när det kommer till bilen. Var nära att påbörja bytet till de elinfällbara backspeglarna idag men det var varmt som satan och orkade verkligen inte hålla på med småpillrande. Såhär i efterhand hade det kanske varit bättre att hålla på med bytet då jag numera ser ut som en räka på låren efter suttit på balkongen hela dagen

Har även ett par rails liggandes som jag håller på att slipa av den svarta färgen på. Är ett evighetsjobb då man inte har tillgång till verktyg utan sitter med sandpapper..
Dock ska jag fixa backspeglarna i morgon så lite bilder kommer väl då. Om jag nu inte blir en fullblodsräka :mrgreen:
Andis skrev:Hej Kul att se en bil intresserad tjejTack så mkt!
Ser riktigt fint ut, följer dina fortsatta uppdateringar.
Med vänlig hälsning,
Andis
Volvo v70n 2,4t BSR Steg 3 -03