Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
garinge skrev:
Tette skrev:Ropa inte hurra ännu, har hört att de där gallerna ska vara en pina att byta
Tyckte inte alls det var så svårt och få bort någon av delarna, bara lyfta "clipsen" som håller fast och sen dra ut, visst det är 8st på den stora men har man typ en spik och kan peta upp dessa så gick det fort, tog knappa 5min och då gick väl 4,5min ut och förstå hur jag skulle få ut den utan att ha sönder den, och då använde jag en smal platt mejsel och ingen spik som det blir nästa gång :P

Så nu vet jag exakt hur jag ska gå till väga när delarna ramlar in här hemma =)
Åhh, ja då vet jag vem jag ska vända mig till när det är dags för mig att byta galler och behöver lite råd och tips :D

Min datormus har kastat in handduken så jag är tyvärr utelämnad till den totalt värdelösa trackpaden, så beklagar ifall det blir några grodor ikväll :evil:
Har lite grejer på lut när det kommer till bilen. Var nära att påbörja bytet till de elinfällbara backspeglarna idag men det var varmt som satan och orkade verkligen inte hålla på med småpillrande. Såhär i efterhand hade det kanske varit bättre att hålla på med bytet då jag numera ser ut som en räka på låren efter suttit på balkongen hela dagen :oops:
Har även ett par rails liggandes som jag håller på att slipa av den svarta färgen på. Är ett evighetsjobb då man inte har tillgång till verktyg utan sitter med sandpapper..
Dock ska jag fixa backspeglarna i morgon så lite bilder kommer väl då. Om jag nu inte blir en fullblodsräka :mrgreen:
Andis skrev:Hej Kul att se en bil intresserad tjej :-)

Ser riktigt fint ut, följer dina fortsatta uppdateringar.

Med vänlig hälsning,
Andis
Tack så mkt!
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:
garinge skrev:
Tette skrev:Ropa inte hurra ännu, har hört att de där gallerna ska vara en pina att byta
Tyckte inte alls det var så svårt och få bort någon av delarna, bara lyfta "clipsen" som håller fast och sen dra ut, visst det är 8st på den stora men har man typ en spik och kan peta upp dessa så gick det fort, tog knappa 5min och då gick väl 4,5min ut och förstå hur jag skulle få ut den utan att ha sönder den, och då använde jag en smal platt mejsel och ingen spik som det blir nästa gång :P

Så nu vet jag exakt hur jag ska gå till väga när delarna ramlar in här hemma =)
Nu hade jag ju inte den lyxen till att ha en liten skruvmejsel med mig :| det slutade med att det sa knak i gallret när jag försökte lyfta hakarna :shock:
Sånt har man väl alltid med sig? jag har en torxgrej, stjärn och plattmejsel i bilen, samt eltejpsrulle, man vet aldrig när man behöver sånt :)
asså, knak? inte som -nu gick något sönder- knak va? vore ju tråkigt om det inte sitter fast sen :/
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev: Åhh, ja då vet jag vem jag ska vända mig till när det är dags för mig att byta galler och behöver lite råd och tips :D

Min datormus har kastat in handduken så jag är tyvärr utelämnad till den totalt värdelösa trackpaden, så beklagar ifall det blir några grodor ikväll :evil:
Har lite grejer på lut när det kommer till bilen. Var nära att påbörja bytet till de elinfällbara backspeglarna idag men det var varmt som satan och orkade verkligen inte hålla på med småpillrande. Såhär i efterhand hade det kanske varit bättre att hålla på med bytet då jag numera ser ut som en räka på låren efter suttit på balkongen hela dagen :oops:
Har även ett par rails liggandes som jag håller på att slipa av den svarta färgen på. Är ett evighetsjobb då man inte har tillgång till verktyg utan sitter med sandpapper..
Dock ska jag fixa backspeglarna i morgon så lite bilder kommer väl då. Om jag nu inte blir en fullblodsräka :mrgreen:

hehe jamen, bara göra det, jag finnes alltid här :)
ah, surt! dock finns det nya mus:ar att köpa, en trackpad suger :P
själv har jag helt skippat laptop, föredrar stationär, mycket bättre (eget datarum)
samt med dubbla 22" så kan man göra mycket kul samtidigt =)

ah, mysigt med elinfällbara speglar, vill ha sånt med, även med markbelysning, hade funderingar på att köpa en uppsättning förut
men blev aldrig av, har ju i canboxen så den kan fälla ut/in automatiskt när man låser upp bilen, så vore kul att ha =)
Måste du inte ladda ny programvara för att speglarna ska funka, eller är det plug n play, antar man måste fippla med
någon kabel så det funkar? :)

Du får väl svänga förbi någon byggställe k-rauta/Bauhaus, kan man köpa en handslip billigt, så slipper man plågas
och få karpeltunnelsyndrom i onödan :) dock måste jag säga att det är snyggare på kombi, UTAN rails.. :P

själv fick jag idag ryck och drog och köpte en kompressor (24L tank, 8bar, 1100 W/1,5 hk effekt) så nu kan man fylla på luft hemma har 1,5mil till närmsta mack och sist jag var där så hade dom tagit bort möjligheten att kolla däcktrycket :o blir även att köpa mutterknackare så man enklare kan byta däck vår/höst mot att ta livet av sig med fälgkors hehe =)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Trackpad fungerar till allmänt användande tycker jag, men några längre och seriösa arbeten skulle jag aldrig palla med utan riktig mus :P
Vet inte vad som är mest irriterande dock, en mus som inte fungerar öht., eller en mus som fungerar men har skitskumma fel för sig - som min gamla som dubbelklickade lite när den kände för det, alt. inte klickade alls :roll: Tror jag lagade den typ 5 gånger under lika många år som jag hade den :lol: När scrollen gav upp helt och hållet fick jag nog dock, då blev det ny mus :P
Användarvisningsbild
av svergie2
Mus:ar... Möss för Fan! :D

Trackpads på Mac är helt underbara att använda! Toshiba Tecra-serien och nyare ThinkPads (dom som inte är gängade i toppen, utan som man kan klicka överallt med) är också riktigt bra sett till konkurrenterna. Asus billigare datorer har värdelös trackpad, usch! Dock kör jag aldrig med mus i en bärbar dator

När blir det nya fälgar då? ;) Skämt åsido, tycker fixen blev bra! :)

//Kantig unge.
av Tette
garinge skrev:
Tette skrev: Åhh, ja då vet jag vem jag ska vända mig till när det är dags för mig att byta galler och behöver lite råd och tips :D

hehe jamen, bara göra det, jag finnes alltid här :)
ah, surt! dock finns det nya mus:ar att köpa, en trackpad suger :P
själv har jag helt skippat laptop, föredrar stationär, mycket bättre (eget datarum)
samt med dubbla 22" så kan man göra mycket kul samtidigt =)

ah, mysigt med elinfällbara speglar, vill ha sånt med, även med markbelysning, hade funderingar på att köpa en uppsättning förut
men blev aldrig av, har ju i canboxen så den kan fälla ut/in automatiskt när man låser upp bilen, så vore kul att ha =)
Måste du inte ladda ny programvara för att speglarna ska funka, eller är det plug n play, antar man måste fippla med
någon kabel så det funkar? :)

Du får väl svänga förbi någon byggställe k-rauta/Bauhaus, kan man köpa en handslip billigt, så slipper man plågas
och få karpeltunnelsyndrom i onödan :) dock måste jag säga att det är snyggare på kombi, UTAN rails.. :P

själv fick jag idag ryck och drog och köpte en kompressor (24L tank, 8bar, 1100 W/1,5 hk effekt) så nu kan man fylla på luft hemma har 1,5mil till närmsta mack och sist jag var där så hade dom tagit bort möjligheten att kolla däcktrycket :o blir även att köpa mutterknackare så man enklare kan byta däck vår/höst mot att ta livet av sig med fälgkors hehe =)
Backspeglarna är plug n play, fast man måste ju ha mjukvara från volvo för att de ska fälla in sig vid knapptryckning. Har både knapp och mjukvara så det är bara latarslet som behöver sig en spark för att gå ut och fixa bytet av speglarna. Ett extra plus i kanten är att eluppvärmningen på högra spegeln har gett upp vilket är ett stort förtret när det är vinter så det blir förhoppningsvis åtgärdat iom byte.
Ang. handslip, vet inte hur förtjusta grannarna är över allt oljud sådana brukar föra med sig. Bor ju som lite knepigt till i ett hyreshus med 24 grannar :D
Lucif3r skrev:Trackpad fungerar till allmänt användande tycker jag, men några längre och seriösa arbeten skulle jag aldrig palla med utan riktig mus :P
Vet inte vad som är mest irriterande dock, en mus som inte fungerar öht., eller en mus som fungerar men har skitskumma fel för sig - som min gamla som dubbelklickade lite när den kände för det, alt. inte klickade alls :roll: Tror jag lagade den typ 5 gånger under lika många år som jag hade den :lol: När scrollen gav upp helt och hållet fick jag nog dock, då blev det ny mus :P
Trackpad funkar, om det är en Mac. Jag är inbiten mac-användare men när min gamla macbook pro beslutade sig för att antingen steka mitt knä eller ha en batteritid på typ en kvart så fick det bli en huuvaligen, pc. Troligtvis så är det väl en av mina 4benta kattastrofer här hemma som slängt datamusen i golvet. Brukar köpa en ny på netonnet för 99:- typ var 4-5månad då katterna vispat ned den i golvet och de är inte riktigt byggda för det.. Datormusen alltså :lol:
svergie2 skrev:Mus:ar... Möss för Fan! :D

Trackpads på Mac är helt underbara att använda! Toshiba Tecra-serien och nyare ThinkPads (dom som inte är gängade i toppen, utan som man kan klicka överallt med) är också riktigt bra sett till konkurrenterna. Asus billigare datorer har värdelös trackpad, usch! Dock kör jag aldrig med mus i en bärbar dator Bild

När blir det nya fälgar då? ;) Skämt åsido, tycker fixen blev bra! :)

//Kantig unge.
Inga nya fälgar här inte! :D lite spackel och tålamod står på schemat för vintern. Jag använder en trådlös mus till min laptop just för att trackpaden ger mig ont i handlederna. Mac:arna är ju i en klass för sig. Synd bara att de är en smula kostsamma.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
Sånt har man väl alltid med sig? jag har en torxgrej, stjärn och plattmejsel i bilen, samt eltejpsrulle, man vet aldrig när man behöver sånt :)
asså, knak? inte som -nu gick något sönder- knak va? vore ju tråkigt om det inte sitter fast sen :/
Till att tänka på det när man satt i bilen på skroten och svettades som bara den :o det knakade bara till, det var inget som gick sönder :)
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:
garinge skrev:
Till att tänka på det när man satt i bilen på skroten och svettades som bara den :o det knakade bara till, det var inget som gick sönder :)
man kan ju tycka att en inbitna skrotletaren Mr BiltemaOrginal borde vara utrustad med åtminstonde ett kitt med mejsel/torx, på en självplocksskrot så vet man aldrig när man behöver verktyg ju, så man slipper slita loss grejerna ;)
phew, låter bra det, borde det sitta fint sen.. :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev:
garinge skrev:
man kan ju tycka att en inbitna skrotletaren Mr BiltemaOrginal borde vara utrustad med åtminstonde ett kitt med mejsel/torx, på en självplocksskrot så vet man aldrig när man behöver verktyg ju, så man slipper slita loss grejerna ;)
phew, låter bra det, borde det sitta fint sen.. :P
Jo jag har att det mesta med mig men när det gäller til att lossa på spärra som sitter en bit in och det är trångt så är det inget bra verktyg jag använder, dvs skaftet är alldeles för tjock så man kommer aldrig åt spärrarna. Jo väl utrustad är jag med verktyg har alltid med mig min verktygsväska som innehåller strax runt 140 verktyg och gissa vad, det är INTE Biltemaoriginal denna gången :) har ingen bra erfarenhet av Biltemas verktyg jag tycker bara att dom ställer till med problem så som att skruv skallarna blir runda.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 47

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]