Bonden1989 skrev:DayDreamer skrev:Vi får hoppas på att det är glykol så att det inte är någon som inte har orkat att hålla tätt :roll: (R)
Ja jag förstår att man tappar lusten när man upptäcker att det är blött där :( men hur går det med förstärkaren då?
Ja, det är troligtvis värmepaketet. Kan vara elementet också då jag vet att det läcker. Hade Liljas till att felsöka för ett par år sedan och då drog han åt ett läckage vid värmepaket. Sen sa han att elementet läckte också och att det skulle bli dyrt att fixa. :(
Delen var inte så dyr, men för att byta det fick de lov att riva hela instrumentbrädan från golv... :roll:
Förstärkaren klarar sig under stolen. Det är ju framme i fotbrunnarna det är blött, än så länge... :roll:
Möjligtvis att kabeln till förstärkaren kan ta skada.
Missa att du skrev förut :mrgreen:
Han på liljas vet nog inte hur man gör för inte tusan måste du bort med hela instrumentbrädan. För att komma åt värme paketet gör väl en erfaren på typ 15 minuter.
Det som måste bort är handskfacket, panelen under handskfacket, mattan ska vikas bort, sparkskyddet mot värmepaketet. På vänster sidan så är det typ samma bort med panelen under ratten, vik bort mattan, bort med sparkskyddet mot värmepaketet, möjligt att du måste bort med gaspedalen också. Om jag kommer ihåg rätt så är det inget mer som behövs tas bort för att komma åt skruven till värmepaketet, jag tror att jag har några bilder längre bak i denna tråd :)
Det kan ju gå fort läckaget så byt paketet så fort som möjligt innan vattnet hinner tas sig bak mot förstärkaren.