Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:Nja det är jag inte så sugen på att göra om det nu inte finns som originaltillbehör, möjligt Biltemaoriginal :roll:
(R)
du får kolla igenom katalogen ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Vi får hoppas på att det är glykol så att det inte är någon som inte har orkat att hålla tätt :roll: (R)
Ja jag förstår att man tappar lusten när man upptäcker att det är blött där :( men hur går det med förstärkaren då?
Ja, det är troligtvis värmepaketet. Kan vara elementet också då jag vet att det läcker. Hade Liljas till att felsöka för ett par år sedan och då drog han åt ett läckage vid värmepaket. Sen sa han att elementet läckte också och att det skulle bli dyrt att fixa. :(
Delen var inte så dyr, men för att byta det fick de lov att riva hela instrumentbrädan från golv... :roll:

Förstärkaren klarar sig under stolen. Det är ju framme i fotbrunnarna det är blött, än så länge... :roll:
Möjligtvis att kabeln till förstärkaren kan ta skada.
Missa att du skrev förut :mrgreen:

Han på liljas vet nog inte hur man gör för inte tusan måste du bort med hela instrumentbrädan. För att komma åt värme paketet gör väl en erfaren på typ 15 minuter.
Det som måste bort är handskfacket, panelen under handskfacket, mattan ska vikas bort, sparkskyddet mot värmepaketet. På vänster sidan så är det typ samma bort med panelen under ratten, vik bort mattan, bort med sparkskyddet mot värmepaketet, möjligt att du måste bort med gaspedalen också. Om jag kommer ihåg rätt så är det inget mer som behövs tas bort för att komma åt skruven till värmepaketet, jag tror att jag har några bilder längre bak i denna tråd :)

Det kan ju gå fort läckaget så byt paketet så fort som möjligt innan vattnet hinner tas sig bak mot förstärkaren.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Du får köpa dig en 744a :mrgreen: Dom är ju så löjligt lätta i arslet att dom kör fast i skåne när det snöar i norrland :lol:
Haha ja det räcker väl med att det är lite fuktigt ute så sladdar man av vägen :o
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev:Nja det är jag inte så sugen på att göra om det nu inte finns som originaltillbehör, möjligt Biltemaoriginal :roll:
(R)
du får kolla igenom katalogen ;)
Ja jag får göra det, om dom nu inte skulle ha det så kommer jag att bli besviken på Biltema :|
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hm det blir bara mer och mer knak ljud ifrån fjädrarna fram, jag får väl ta en ordentlig koll på det innan jag får ett fjäder ben genom motorhuven :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Störigt sådant där! :???:
Ja det är det verkligen, förstår inte vad som kan ha hänt för det bara kom över en dag. ??:-/
Sen tror jag inte det blev bättre igår heller då jag lyckades pricka varenda djup håla i grusvägen :x Vattnet som var i hålorna flög minst 2 meter upp i luften :shock: :shock:
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:
Ja det är det verkligen, förstår inte vad som kan ha hänt för det bara kom över en dag. ??:-/
Sen tror jag inte det blev bättre igår heller då jag lyckades pricka varenda djup håla i grusvägen :x Vattnet som var i hålorna flög minst 2 meter upp i luften :shock: :shock:
tror du precis besvarade din egna fråga där ? ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev:
tror du precis besvarade din egna fråga där ? ;)
Gjorde jag det :shock: det lät ju långt innan och det blev ju inte bättre heller av att dom fick arbeta lite heller, man vet ju aldrig men om man haft tur så kunde ju smällarna gjort så att det blev bättre :roll:
Jag ska ta bort framhjulet någon dag och kika upp på fjädern och se ifall jag kan se något. :)
Användarvisningsbild
av garinge
lät som det.. :)

om man har några trötta delar i framvagnen som ännu inte börjar låta, knirra, gnälla.. så räcker det med att åka på rejält ojämt väglag/skogensväg/grusvägar där både fjädring, stötdämpare, k-stag och länkarmar/spindelleder får jobba röven av sig, då brukar det som är slut, visa sig, och börja knirra, knarra, låta, gnälla, och morra...

ungefär som att man kan köra en bil helt utan fel/ljud osv, men när bilprovaren är där, och rycker, skakar, sliter och vrider så visar sig glapp osv, bussningar nästan ramlar ur för dom är så trötta men har av vanlig motorvägskörning inte rört sig så mycket så dom dött sista biten ;)
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 252
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?