Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 740wall
Tjenare.

Har köpt en V70 -99 som hade gått tom på vatten under färd då en slangklämma rostat av så nu är toppen av och inlämnad för genomgång.
Min fråga är då om någon här har köpt topplocksbultar och sotningssats från Skruvat.se? Sitter och jämför lite priser och dom har vad jag sett nu bäst priser. Så vågar man chansa på att köpa ifrån dom eller ska man gå till mekonomen som är rätt dyra?

En fråga till vad är det för speciellt med "Geeyline"?

Tack på förhand

740wall
Användarvisningsbild
av DayDreamer
740wall skrev:Tjenare.

Har köpt en V70 -99 som hade gått tom på vatten under färd då en slangklämma rostat av så nu är toppen av och inlämnad för genomgång.
Min fråga är då om någon här har köpt topplocksbultar och sotningssats från Skruvat.se? Sitter och jämför lite priser och dom har vad jag sett nu bäst priser. Så vågar man chansa på att köpa ifrån dom eller ska man gå till mekonomen som är rätt dyra?

En fråga till vad är det för speciellt med "Geeyline"?

Tack på förhand

740wall
Grejerna är säkert helt ok men det är just skruvat som det är fel på har du riktigt tur så få du rätt delar :roll: sen att skcika tillbaka/ta något på garantin är så jäkla segt och dom är nästan helt omöjliga att göra med :evil:

Greyline: Specialversion med utökad standardutrustning. Erbjuds till 2,5 och GLT. Lev. i Silversand metallic med silvergrå detaljer.

Greyline II: En uppdatering av Greyline-modellerna görs i mitten av modellåret, med något förändrade utrustningsspecifikationer. Lev. i Silvermetallic med silvergrå detaljer. Erbjuds som tidigare till 2,5- och GLT-modellerna.

Har du en tidig 99a så har du greyline har du en sen 99a så har du greyline II :)
av 740wall
Den är inlämnad till ett proffs som gör det som behövs göras. Den kommer bara planas några hundra delar om de blir mer letar jag efter en annan.

Tack för svaret :) ska se hur jag gör om jag handlar där eller om jag kanske gör de via mekonomen fastän dom är dyra.

Tack för infon :D vet inte vad du menar med tidig men den registrerades 1999-02-04 :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
740wall skrev:Den är inlämnad till ett proffs som gör det som behövs göras. Den kommer bara planas några hundra delar om de blir mer letar jag efter en annan.

Tack för svaret :) ska se hur jag gör om jag handlar där eller om jag kanske gör de via mekonomen fastän dom är dyra.

Tack för infon :D vet inte vad du menar med tidig men den registrerades 1999-02-04 :)
Ok

Ja då är det en tidig 99a du har :D
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]