- sön 10 jul 2016, 17:32
#1092327
Det varierar nog från person till person skulle jag tro. Jag tycker om min bil väldigt mycket som bruksbil, jag vill ha kvar den i många år till, och jag vill köra den året runt.
Således har jag själv funderingar på att underredsbehandla den(den är helt rostfri under nu, så vore ju kanske smart att göra det nu innan det börjar rosta...), fast jag gör det nog själv eftersom verkstad eller vad det kallas säkerligen skulle kosta väldigt mycket... Bara alla material går ju lös på sisådär 2lök för ett helt underrede, sen tillkommer ju arbetskostnader. Ska underredet dessutom skrapas, ja då lär det springa iväg vääääldigt fort i pris... :roll:
Jag såg dock någon som funderade på behandling av en -15.... Det tycker jag låter väldigt onödigt, orginalskyddet lär väl knappast ha blivit kasst redan? Mitt är ju snart 20år(12 i sverige), och det finns ju en uppsjö av året-runt-bilar, främst 90-tals volvos, som är nästan prickfria undertill och fortfarande åker på orginalskyddet undertill.
... Eller kommer dagens bilar plåtrena undertill? :lol:
volvo244gle skrev:Men är det verkligen värt att kosta på en sådan där behandling? Misstänker att det inte stoppar vid varken en eller två tusenlappar?
Har man nu en bil som man tycker om, är rädd om och tänker behålla i många år så kör man den ändå inte på vintern. Det är saltet som är den stora fienden, och kvittar hur noga man har skyddat karossen när saltet ändå förstör kylaren, komponenter i motorrummet, bromsar o.s.v..
Det varierar nog från person till person skulle jag tro. Jag tycker om min bil väldigt mycket som bruksbil, jag vill ha kvar den i många år till, och jag vill köra den året runt.
Således har jag själv funderingar på att underredsbehandla den(den är helt rostfri under nu, så vore ju kanske smart att göra det nu innan det börjar rosta...), fast jag gör det nog själv eftersom verkstad eller vad det kallas säkerligen skulle kosta väldigt mycket... Bara alla material går ju lös på sisådär 2lök för ett helt underrede, sen tillkommer ju arbetskostnader. Ska underredet dessutom skrapas, ja då lär det springa iväg vääääldigt fort i pris... :roll:
Jag såg dock någon som funderade på behandling av en -15.... Det tycker jag låter väldigt onödigt, orginalskyddet lär väl knappast ha blivit kasst redan? Mitt är ju snart 20år(12 i sverige), och det finns ju en uppsjö av året-runt-bilar, främst 90-tals volvos, som är nästan prickfria undertill och fortfarande åker på orginalskyddet undertill.
... Eller kommer dagens bilar plåtrena undertill? :lol:
Lövet skrev:Vad har du för relation till firman egentligen? Det är väldigt ovanligt att någon registrerar sig enbart för att tala gott om ett företag som inte diskuterats här tidigare överhuvudtaget.Exakt min tanke när jag läste tråden igår... "happ, smådiskret smygreklam eh..." :roll: