Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1092026
Har en -02:a och en -04:ans V70 och tycker de känns rätt likvärdiga i rostskyddet. D.v.s. de har inte rostat alls, trots att det är slit-och-släng-bilar som körs året runt med tvätt endast i undantagsfall.
Enda skillnaden verkar vara att den första är byggd i Göteborg och den andra i Gent.

Men är det verkligen värt att kosta på en sådan där behandling? Misstänker att det inte stoppar vid varken en eller två tusenlappar?
Har man nu en bil som man tycker om, är rädd om och tänker behålla i många år så kör man den ändå inte på vintern. Det är saltet som är den stora fienden, och kvittar hur noga man har skyddat karossen när saltet ändå förstör kylaren, komponenter i motorrummet, bromsar o.s.v..

Den överlägset bästa rostskyddsbehandlingen stavas således "vinterbil".
#1092027
TommyP86 skrev:Kan inte tänka mej nån mer opålitlig källa.
Såvitt jag vet är det här med rost och rostskydd ingen exakt vetenskap, lär aldrig bli det och alla har vi våra erfarenheter av olika firmor och deras för- och nackdelar.
Dock har väl såvitt jag vet Rostskyddsmetoder fortfarande ett samarbete med tidningen "Vi Bilägare" - det bör väl borga för att Thomas & co oftast gör ett bra jobb och rätt bedömningar?!
Hursomhelst är jag tacksam för att jag följde upp tipset om Nils Angerstig i Smedsbo, Uppsala. Kvalitet i varje steg av utförandet - med hela tiden uppföljande bilder under arbetets gång - ett mångårigt yrkeskunnande, samt ett utmärkt kundbemötande!
#1092049
En liten skräckhistoria om hur det kan bli. En person lämnade in sin bil klockan sju på morgonen. När han kom till arbetet lite senare så kom han på att han glömt något i bilen. Åker då tillbaka för att hämta det kvarglömda vid niotiden. När han kommer fram så höll företaget redan på att "spruta" bilen under till med underredsmassa. Tydligen så var bilen ej tvätta undertill innan behandlingen.Nu var detta för ett antal år sedan, men visst finns det fusk i branschen !
#1092207
Dock har väl såvitt jag vet Rostskyddsmetoder fortfarande ett samarbete med tidningen "Vi Bilägare" - det bör väl borga för att Thomas & co oftast gör ett bra jobb och rätt bedömningar?!
Det betyder bara att de företagen har en affärsrelation med varandra...båda företagen kan vara jättebra, men har som första huvuduppgift att tjäna pengar åt ägarna.
Om ditt påstående att V70N byter bottenplatta och/eller får rostproblem från ett år till ett annat kommer från något av dem så är det en tydlig signal att dom inte vet ett skvatt...eller också sprider du en egen missuppfattning.

/Thomas
#1092259
Funk skrev:
Dock har väl såvitt jag vet Rostskyddsmetoder fortfarande ett samarbete med tidningen "Vi Bilägare" - det bör väl borga för att Thomas & co oftast gör ett bra jobb och rätt bedömningar?!
Det betyder bara att de företagen har en affärsrelation med varandra...båda företagen kan vara jättebra, men har som första huvuduppgift att tjäna pengar åt ägarna.
Om ditt påstående att V70N byter bottenplatta och/eller får rostproblem från ett år till ett annat kommer från något av dem så är det en tydlig signal att dom inte vet ett skvatt...eller också sprider du en egen missuppfattning.

/Thomas
OK - du har rätt i allt vad du skriver och jag har helt fel och/eller missförstod vad som sades.
Nöjd nu Besserwisser-Thomas?!
#1092265
Vad har du för relation till firman egentligen? Det är väldigt ovanligt att någon registrerar sig enbart för att tala gott om ett företag som inte diskuterats här tidigare överhuvudtaget.
#1092281
Lövet skrev:Vad har du för relation till firman egentligen? Det är väldigt ovanligt att någon registrerar sig enbart för att tala gott om ett företag som inte diskuterats här tidigare överhuvudtaget.
Jag har INGEN SOM HELST relation till någon bil- eller rostskyddsfirma överhuvudtaget!
Jobbar som kontorsråtta, har tummen mitt i handen men tänkte bara dela med mig av mina positiva bemötanden i bilbranschen - i detta fall ang. rostskydd.
Jag ber om ursäkt om jag kanske inte passar in i detta forum, där det förmodligen finns så oändligt mycket mer kunskap än vad jag har.
Det jag gjort är att förmedla det som muntligen sagts till mig, samt att ta fram de positiva exempel jag stött på i branschen "Rostskydd"
Upprinnelsen till att skriva här var egentligen när jag märkte hur dåligt ufört jobb min far fick ifjol, och där de - efter många misslyckanden - slutligen hade försökt få fast hans plastdetaljer med Plastic Padding. Gissa om det höll...
Men istället för att hänga ut den firman valde jag att ta fram de positiva bemötanden jag fått, och kanske hjälpa någon att slippa råka ut för samma sak som min far.
Ta bort mig om jag inte passar in här, men som sagt - det var av omtanke om andra bilägare som jag gick med här och skrev det jag skrev, och då även nämnde de firmor jag hade fått bra bemötande ifrån.
MVH
Jan
#1092290
snucke62a skrev:
Funk skrev:
Dock har väl såvitt jag vet Rostskyddsmetoder fortfarande ett samarbete med tidningen "Vi Bilägare" - det bör väl borga för att Thomas & co oftast gör ett bra jobb och rätt bedömningar?!
Det betyder bara att de företagen har en affärsrelation med varandra...båda företagen kan vara jättebra, men har som första huvuduppgift att tjäna pengar åt ägarna.
Om ditt påstående att V70N byter bottenplatta och/eller får rostproblem från ett år till ett annat kommer från något av dem så är det en tydlig signal att dom inte vet ett skvatt...eller också sprider du en egen missuppfattning.

/Thomas
OK - du har rätt i allt vad du skriver och jag har helt fel och/eller missförstod vad som sades.
Nöjd nu Besserwisser-Thomas?!
Jag ber så mycket, Thomas ang. det jag skrev om dig - det var verkligen väldigt onödigt och oförskämt. Hoppas du kan förlåta mig?!
MVH
Jan
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]