Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
hej ondrar hur kan man byta de trokiga växelspakknopp på s40 99-a de nämlingen manchett jag ska byta sen kan jag inte ta bort den växelspakknopp , jag har redan skaffat en annan växelspakknopp och manchett men kan kan inte börja snälla hjälp m.v.h volvo
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
volvo_850.se skrev:hej ondrar hur kan man byta de trokiga växelspakknopp på s40 99-a de nämlingen manchett jag ska byta sen kan jag inte ta bort den växelspakknopp , jag har redan skaffat en annan växelspakknopp och manchett men kan kan inte börja snälla hjälp m.v.h volvo
kan ingen om de ??????????
av S40T4
Jag tror att du får skära sönder växelspaksknoppen för att komma år spärren som sitter mot själva växelspaken.
av squadron
Du får ha loss damasken från spaken, sen får du ha bort den svarta saken som damasken var limmad på, sen är det bara att dra utav bara helvete i knoppen.
av rubbe
Har för mig att det är 2 låsningar i nederkant på knoppen som du känner om du trycker i nederkant på knoppen innanför damasken, känner dem även genom damasken. Pressa ihop dessa 2 och dra nedåt. Så ska damasken åka isär från knoppen och då frigöra knoppen så den går att lyfta upp. Var så här på min v70`00 iaf. Tyckte knoppen påminner om den, kan vara värt ett försök kanske iaf.

Lycka till Rubbe
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]