Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Aj då, denna gång i Angered http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23115602.ab
Tyvärr dog en hund samt en person skadad
Hög tid att motorreportrar och turistskribenter skriver artiklar för att publiceras i dom länder där LPG är vanligt för att sprida kunskapen om livsfaran att försöka tanka från en CNG-"pump". Även färjerederierna borde kunna dela ut broschyrer. Tullpersonal har kanske inte tid med att kolla vilka bilar som är avsedda för LPG, men det hade ju inte varit fel. Det finns bara några tiotal stationer för LPG i Sverige. Inte så många CNG heller, men dom är i majoritet i alla fall när det gäller gastankning.
VW har ju haft återkallelse på hur många gastankar som helst. Kan vara en snål taxichaffis som inte bytt ut sin, är tyvärr rätt vanligt förekommande. Den nya tanken var typ 2 liter mindre vilket påverkar körsträckan ganska mycket.
Men Touran finns även som LPG utomlands..
fjohan82 skrev:Dock ser denna bil ut att vara en VW Touran TSI EcoFuel, dvs en bil som anpassats till fordonsgas från fabrik...
Jag är ganska imponerad av att du kunde se att det var en TSI EcoFuel, med tanke på hur utbränd bilen vad. Jag kunde bara identifiera VW-märket, och att det var en mini-SUV.
Mabuse skrev:
fjohan82 skrev:Dock ser denna bil ut att vara en VW Touran TSI EcoFuel, dvs en bil som anpassats till fordonsgas från fabrik...
Jag är ganska imponerad av att du kunde se att det var en TSI EcoFuel, med tanke på hur utbränd bilen vad. Jag kunde bara identifiera VW-märket, och att det var en mini-SUV.
Ja, om jag inte har missat något i just detta specifika fallet, så finns det inget som antyder att bilen var reggad utomlands. Därmed bör det rimligen vara en svenskreggad vanlig gasbil...
Mabuse skrev: Jag är ganska imponerad av att du kunde se att det var en TSI EcoFuel, med tanke på hur utbränd bilen vad. Jag kunde bara identifiera VW-märket, och att det var en mini-SUV.
En Touran är det nog allt men den modellen är ingen SUV. Det är nog Tiguan du tänker på.
Referensbild: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... t_rear.JPG

Vill minnas att det var en VW Touran förra gången också en gasbil exploderade under mystiska omständigheter. Kan det ha vart ett år sedan?
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]