- tis 28 jun 2016, 14:38
hehe förstår vad du menar... typ som när man började pilla med ens "nya" bil... och skulle åt bakom stereon, tog bort ACC/ECC panelen och sen dök det upp att jag hade airbag fel.. wtf lixom... tur jag hittade en via forumet som kunde släcka felkoden mot en bullpåse (han fick en på riktigt) men stört ändå, tidigare fordon har man kunnat tagit loss saker utan dessa knasiga felkoder...
tacka vet jag min impala från 1965... allt är typ helt mekaniskt.. enkelt och mecka med, lätt soppasystem att fixa med, kunna byta filter, olja, luftfilter på nolltid, medans moderna bilar får man knappt ner en hand i motorutrymmet, medans i en gammal jänkare kan man sitta på framskärmen med fötterna ner vid motorn och mecka...hehe =) sen att man sitter bekvämt både bak och fram i en soffa i skinn, kan enkelt åka 8pers, och få plats med tre pers i bagaget, inkl massa annat, det är en perfekt Daily driver :D
DayDreamer skrev:Lucif3r skrev:Nej det finns ju inget fel på min bil så varför byta och sen så vill jag inte ha någon direkt nyare bil som man knappt kan byta grejer på utan man måste in till verkstaden. Visst det finns ju en massa teknik på nyare bilar men jag känner inte att jag har något behov av det och sen så ju mer teknik man har i bilarna desto mer kan det krångla och i slutändan blir det alltid svindyrt. Så nej tack jag behåller min gamla bil jag :DDayDreamer skrev:Det kanske snart är dags att tänka på ett bil byte:mrgreen:
Fjanterierjag hade 945an i 8år, och sålde den enbart för att jag inte hade något behov av bil då, så den bara stod och tickade pengar typ. Annars hade jag säkert fortfarande haft kvar den :)
Och V70in har jag haft i över 4år nu![]()
... Kommer aldrig förstå mig på människor som byter bil lika ofta som dom byter underkläder :roll:
hehe förstår vad du menar... typ som när man började pilla med ens "nya" bil... och skulle åt bakom stereon, tog bort ACC/ECC panelen och sen dök det upp att jag hade airbag fel.. wtf lixom... tur jag hittade en via forumet som kunde släcka felkoden mot en bullpåse (han fick en på riktigt) men stört ändå, tidigare fordon har man kunnat tagit loss saker utan dessa knasiga felkoder...
tacka vet jag min impala från 1965... allt är typ helt mekaniskt.. enkelt och mecka med, lätt soppasystem att fixa med, kunna byta filter, olja, luftfilter på nolltid, medans moderna bilar får man knappt ner en hand i motorutrymmet, medans i en gammal jänkare kan man sitta på framskärmen med fötterna ner vid motorn och mecka...hehe =) sen att man sitter bekvämt både bak och fram i en soffa i skinn, kan enkelt åka 8pers, och få plats med tre pers i bagaget, inkl massa annat, det är en perfekt Daily driver :D