Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Vart någonstans mätte du oljetrycket? Om du mätte i närheten av orginalgivaren så säger inte det så mycket, då den sitter tämligen värdelöst till. Den säger inte ett dugg om hur trycket uppe vid toppen är... Tyvärr finns det ju heller inte några lämpliga uttag högre upp heller, så det är svårt, eller snudd på omöjligt, att mäta trycket uppe vid toppen...
av Zhakkee
Lucif3r skrev:Vart någonstans mätte du oljetrycket? Om du mätte i närheten av orginalgivaren så säger inte det så mycket, då den sitter tämligen värdelöst till. Den säger inte ett dugg om hur trycket uppe vid toppen är... Tyvärr finns det ju heller inte några lämpliga uttag högre upp heller, så det är svårt, eller snudd på omöjligt, att mäta trycket uppe vid toppen...
Jag ersatte originalgivaren med en glycerinmätare, kan ju inte ge så dåligt resultat.. eller? Då borde ju originalgivaren inte vara till någon stor nytta..

att mäta av toppen kan ju inte vara lätt när det inte finns några uttag för att göra detta tyvärr :(
av tlars
Om det nu skulle vara spridarna som låter så kan det testas, vara upp motorn och släpp gasen hastigt och när motorn går ner i varv så stängs spridarna av nån sekund och blir tysta, ivf så gör det de på min bil, en v70t 98, min blir knäpptyst när dom stängs av men låter ganska mycket när dom jobbar, och stå vid motorn och gör detta, sitt inte i bilen, då hörs det inte så bra.
av Zhakkee
tlars skrev:Om det nu skulle vara spridarna som låter så kan det testas, vara upp motorn och släpp gasen hastigt och när motorn går ner i varv så stängs spridarna av nån sekund och blir tysta, ivf så gör det de på min bil, en v70t 98, min blir knäpptyst när dom stängs av men låter ganska mycket när dom jobbar, och stå vid motorn och gör detta, sitt inte i bilen, då hörs det inte så bra.

Nja spridarna är det inte, detta hörs mest vid "bakre raden" av tryckare, det hörs även väldigt högt när huven är stängd :/
av Zhakkee
TommyP86 skrev:För mycket och/eller fel packningsmassa till ventilkåpan. Sätter igen kanalerna till tryckarna. Eller att nåt gammalt hamnat i en kanal och fastnat.
Kanalerna rengjordes noga innan montering och packningsmassan som använts båda gångerna det bytts lyftare är Volvos egna :/

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]