Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo81
Hej nu behöver jag eran hjälp igen :D .
Har en volvo 850 glt 2.5a 93a Automat.
Det skrapar till under bilen någonstans. När man har startart bilen & skall i väg 1 till 2ans växel då kommer det ett svårt & förklara men ett metalliskt skrapljud & ett småtickande kugg ljud men när man släpper gasen slutar det & sen hörs det inget när man ligger o kör fören man stänger av bilen ett tag & skall i väg igen då blir det samma sak igen men bara i bland. Jag kan inte lokalisera vad exakt ljudet kommer i från men fram under någonstans.
Har sköljt automaten i dag men ljudet var där innan. Den växlar fint i lådan & inga felkoder & ingen varningslampa lyser för utom absn & tracks service lampa.
är tacksam för alla sorters svar.
Det låter som att det är abs-en du hör alltså pumpmotorn den skorrar väldigt, den gör ett självtest vid 20-30km/h varje gång efter man har startat bilen, detta är helt normalt.

Du får se till att kolla upp felkoderna som den sätter då ABS och TRACS lampan lyser. Det kan vara så att ABS-en går in och jobbar för att den tror att ett hjul står still eller att den tror att ett hjul spinner därav att den tystnar när du släpper på gasen.

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]