Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Ja riktigt bra pris :D Nej handtagen är att i fel färg dom är i silver och min bil är ju i guld :| Kommer bara att lacka ett av dom främre handtagen och sätta på min bil. Just nu så sitter det ett sådant handtag med en låscylinder i min bil som inte fungerar, så nu sätter jag ett högerhandtag på vänster sidan så slipper jag se det där lås hålet :D

Då får du se till att hålla bakluckelåset i god form för den dagen då fjärrisen lägger av :) Riktigt lätt att glömma av det när man har fjärris, och så står man där sen den dagen fjärrisen lägger av och man inte kan komma in i bilen :lol:
Jag brukar låsa/upp min bil någon gång ibland med nyckel för att hålla det i fungerande skick iaf. Nu har ju jag låskolv på förardörren, så bakluckelåset tror jag jag aldrig jag använt, mer än att prova det uh.... 1 gång tror jag :lol: Fungerade perfekt då iaf :P

Visst är det fint utan låskolvar, men känns ändå som en trygghet att ha det... Förutsatt att det fungerar givetvis ;)
Ja absolut så håller jag efter låscylindern bak. Nu tror jag att handtaget på förardörren är bytt för jag har gett det några omgångar med 5-56 men det är lika stumt och nyckeln går heller inte in hela vägen.
garinge skrev:jag brukar smörja enda nyckellåset på min v70 med jämna mellanrum, och vrida runt nyckeln en gång i veckan så det inte beckar ihop, när jag kom hem från sjukhuset i februari efter en månad på intensiven, så fick jag veta att min bils batteri tagit slut, då bilen stått och larmat pga lågt batteri, hade såklart startkablarna lääängst bak i bagaget, så tjejen fick klättra bak och hämta, sen bara ansluta till polerna under huven så man kunde låsa upp, sen ladda upp batteriet :) tycker dock dom borde haft en låskista i luckan bak.. :)

en tjejkompis med en V70 hade fått batteritorsk på sitt jobb, i kumla... hon betalade soppan så jag som var pappaledig åkte dit, alla ~20mil, sprutade 5-56 ett gäng gånger i hennes dörrlås som beckat ihop, tillslut gick det att vrida upp och komma in, hon vågade inte ens försöka, utan betalade gärna 40mils bensin+mat för att jag skulle hjälpa, haha! sen dess har jag tvingat henne och hålla låset i skick :P
En resa på totalt 40mil skadar ju aldrig :wink:
DayDreamer > Nej jag vet, efter att ha varit fastlåst hemma ganska mycket under pappaledigheten så
kändes det skönt och kunna låta tjejen ta grabben på sin lediga dag och komma ut på långresa :) aldrig fel när
någon annan pröjsar såsen, därför jag älskar och köra dragare, man slipper pröjsa bränslet hehe :P

Lucif3r > Jotack jag vet, min gamla V70-00 (gamla karossen) hade det,
men min "nya" V70n 01:a har det inte... irriterande =)
garinge skrev:DayDreamer > Nej jag vet, efter att ha varit fastlåst hemma ganska mycket under pappaledigheten så
kändes det skönt och kunna låta tjejen ta grabben på sin lediga dag och komma ut på långresa :) aldrig fel när
någon annan pröjsar såsen, därför jag älskar och köra dragare, man slipper pröjsa bränslet hehe :P

Lucif3r > Jotack jag vet, min gamla V70-00 (gamla karossen) hade det,
men min "nya" V70n 01:a har det inte... irriterande =)
Ja en roadtrip är alltid trevligt och speciellt när någon annan pröjsar bränslet :D

Jag tror att V70N USA-modell har en låscylinder bak i bagageluckan.
Lucif3r skrev:
garinge skrev:tycker dock dom borde haft en låskista i luckan bak.. :)

85x70 har låskista i bakluckan, förutom V70 -00 som av någon märklig anledning inte har det.
99-00 om jag får tillrättavisa :wink: . daydreamer trevligt med lite mera skit i garaget.Har självplock skrot granne med jobbet. Allt till riktigt bra priser. De har noll koll på delarnas värde :mrgreen:
Nexus skrev:
Lucif3r skrev:
garinge skrev:tycker dock dom borde haft en låskista i luckan bak.. :)

85x70 har låskista i bakluckan, förutom V70 -00 som av någon märklig anledning inte har det.
99-00 om jag får tillrättavisa :wink: . daydreamer trevligt med lite mera skit i garaget.Har självplock skrot granne med jobbet. Allt till riktigt bra priser. De har noll koll på delarnas värde :mrgreen:
Jajamän det gäller att bygga upp sitt reservdelslager. Ja bra det att dom inte har någon koll på delarnas värde :) det är sådana skrotar som man gång på gång återvänder till.
  • 1
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 252

Det var ju lite roligt att den här tråd[…]

Ny Kartuppdatering

Jag har bara sett ett sådant här fall. […]

Toppen, tack för snabba svar, jag kikar vidar[…]

Inte idag, men kanske imorgon, så ska det v&[…]