Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjo!
När jag slår på blinkersen så blinkar inte pilarna på panelen men batterilampan flimmrar och sen låter ett konstigt ljud, som en knakande dörr eller något. Varningsblinkersen funkar felfritt.

Bilen är en 244 -84.
av Nordda
hmmm...det gick över...jag skulle kolla om det blinkade utanpå även fast det där hände men då helt plötsligt gick det till sig :???:
Användarvisningsbild
av fribbe_740
jahapp volvo som lagar sig själv, praktiskt! ne men jag har en känsla av att problemet kommer upprepas nångång under rusningstrafiken, brukar va så med "självreparerande" blinkers som ofta är glappa eller liknande
av Nordda
Det var samma sak förut med varningsblinkersen. När jag slog på det så fräste det ungefär...sen gick det bort.

Men jag gör nog bäst i att byta det där reläet....vart sitter det? Blir det till att krypa in under ratten?
Användarvisningsbild
av fribbe_740
bakom säkringarna sitter reläna, bakom fimpburken under den feta stereon ;) vet inte vilket som är blinkersreläet men sök på google eller detta forum eller nåt. men du funkar alla blinkers även när den krånglar med fel batterilampa? för isf är det inte reläet utan fel på instrumentpanelen typ överslag nånstans eller nåt
av Nordda
Okey. Ska leta, köpte nyss en rep.handbok på Tradera för 30 spänn så jag kan titta lite :)

Näe, dom funkar inte då det där felet inträffar. Det gnisslar bara och batterilampan flimmrar.

För att spara på trådskapandet så undrar jag en sak till; Efter varje körning så måste jag fylla på förgasarolja, varför?
Användarvisningsbild
av Caffis
Jord fel Gör rent jordpungter på med wd40 kopparpasta.
av Nordda
Nån som vet det med förgasaroljan då?
Användarvisningsbild
av Caffis
Jo då köp en flaska. smal pip finns på ok/q8 Förgasar olja (ATF) fyll på ända upp kolven ska gå trögt i oljan. Kolla varje gång du tankar , nu när huven ändå är öppen kolla vatten spolar vätska och naturligt vis oljan i motorn. Ta det som en vana Oljan är till för att trottelen inte ska studsa (typ stöt dämpare) Under locket finns ett gummi membram. Bilen blir slö svarar inte på gas om det blir ett hål i membramet. Men kolla inte om du inte har ett nytt på lager för dom har en tendens att svälla så det brukar inte gå att få dit det igen. Annars är nog om jag får säga Stromberg den bästa förgasaren volvo har haft fungkar i en evighet Före Stomberg fans en som hette Zenit och su fungka som en sämree moppe förgasare Skit Jag vet att det fans en tidig modell som hade ställ skruv i botten. Den drog man ner före bes så att bilen tjuv stanna hela tiden för bes,mannen så stog man vid sidan med ett hånflin. :lol: :wink: och Co mätaren rörde sig knappt. :wink:

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]