Moderator: Moderatorer

Börne: Tycker det är sjukt fränt med dom röda balterna, en kul och annorlunda detalj som gör hela inredningen, annars hade det ju bara varit en vanlig R-design. Får väl räknas som en fjunig 18 åring då :lol: 8)

Jaa, hade varit lite kul med fler färgmöjligheter, men det gör sig riktigt bra i vitt mot kolfibret. Eftersom det endast finns 343st tillverkade så hade det nog kostat mer än vad det smakar för Volvo att tillverka dom. Dom säljer dom nog redan med förlust.

Henkan: Bara vanliga T10 LED från eBay :)
jimlindeborg skrev:Eftersom det endast finns 343st tillverkade...
Ja det blir ju mer speciellt också om det bara finns en färg så att säga, så förstår att Volvo valt som dom gjort & det är ju snyggt med kontrasten, stor skillnad mot en helt vanlig V40 i vitt.
Bytt vänster främre plastinnerskärm efterson den spruckit baktil och c 5 cm nedtill lossnat, troligen nån kraftig snöklump som orsakat det. Plåten bakom hade blivit lite lätt blästrad så jag lade på ett rejält lager plastbody som skydd.

Hittade en fin beggad innerskärm på skroten och hittade samtidigt Volvos egna stänklappar i hårdplast som jag smugglade ut i verktygslådan :roll: det slutade på 200 kr för enbart innerskärmen + 4 stänklappar gratis :-)-)

Stänklapparna polerades upp med vinylglans och silikonfett, som nya. Iofs 10 år för sent att sätta dit stänklappar, men bättre sent än aldrig.

Såg begynnande rost i fjäderbenshuset, får bli en rostskyddsattack där innan vintern.
Spoiler »
Attans så snygg inredning, skulle vara intressant sen att höra vad du snittar med den.. ;-// står i valet om d3, d4 el t5 ce.. 8)
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: citat dolt
Hittade en oljesticka :wink: så jag kollade motoroljan idag :) Men verkar inte finnas någon sticka för automatlådan?
oljesticka tråg.jpg
oljesticka tråg.jpg (477.43 KiB) Visad 989 gånger
oljesticka.jpg
oljesticka.jpg (743.66 KiB) Visad 988 gånger
Helt okej efter 3000 mil

/Kalle
Hade bilen på service häromdagen och därefter fick den en tvätt. Igår var jag och provkörde en V40 D2 som jag har varit sugen på att byta till. Varit osäker på hurvida den skulle vara tillräckligt eftersom jag är less på min trötta 2.0F. Och visst är den kvickare och skulle vara tillräcklig, men jag ska ta och testa en D3 automat idag. Men vem vet, rätt vad det är så står jag där med en carbon edition jag också :lol:
Walkmann skrev:Attans så snygg inredning, skulle vara intressant sen att höra vad du snittar med den.. ;-// står i valet om d3, d4 el t5 ce.. 8)

Jag har haft min V40 CE i 9 månader. Snittet just nu är 0,62l/mil efter 18 mil motorväg och 2 mil stad. 8)
Sitter med muspekaren över "Beställ" på 4 nya sommardäck. Usch va jag inte vill, men borde...
grillchips skrev:Sitter med muspekaren över "Beställ" på 4 nya sommardäck. Usch va jag inte vill, men borde...
Såja, sätt in pengarna nu :)
  • 1
  • 577
  • 578
  • 579
  • 580
  • 581
  • 1912

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Men för alla behörigheter gäller […]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]