- tis 31 maj 2016, 19:59
#1081499
Inhandlade en D4 (VEA) med automatlåda (8-växlade), premiärturen blev en klar besvikelse. Hade en D2 tidigare (1,6 liters) manuell växellåda, och den nya gick billigare än den gamla, vi pratar enstaka centiliter.
Tänkte att den starkare motorn skulle gå klart billigare än D2 när man hängde på vagnen, men den drog ca. 1 dl mer per mil än D2!
Ändå är det ingen jättevagn man har, det är en Hobby 410 med en vikt på hela 1150 kg!!!
Ni som drar med min konfiguration, låter ni automatiken sköta växlandet eller växlar ni manuellt.
Bilen får dra 1800 kg om man har rätt bokstäver på körkortet, hur ska det gå?
Tänkte att den starkare motorn skulle gå klart billigare än D2 när man hängde på vagnen, men den drog ca. 1 dl mer per mil än D2!
Ändå är det ingen jättevagn man har, det är en Hobby 410 med en vikt på hela 1150 kg!!!
Ni som drar med min konfiguration, låter ni automatiken sköta växlandet eller växlar ni manuellt.
Bilen får dra 1800 kg om man har rätt bokstäver på körkortet, hur ska det gå?
Tidigare bilar: Volvo V60 D4 -14, Volvo V60 D2 -13, Volvo V50 2,0 D -10.