Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag skall sälja min pärla, en 740 GLE-88, och har gått igenom alla nycklar jag hittar, och hittar bara två nycklar. Dom ser exakt likadana ut. Borde det inte finnas en nyckel med något mindre öga också, en servicenyckel?? Lurar bara på om jag skall fortsätta leta efter den eller inte :-)
av Addekarlsson
En -88, nästan imponerande att det finns 2 nycklar kvar. :lol:
Som fribbe säger, tror ingen blir överdrivet lessen bara för att du inte har alla 3 nycklar kvar till en 19 år gammal bil.

Men det är rätt som du säger, det ska vara 2 stora och en liten (service) nyckel om uppsättningen är komplett.

Mvh/ Adde
av Hemulen
Hej.Har själv en 88:a,kikade i instruktionsboken,mycket riktigt ska det vara en nyckel med mindre öga.Volvo kallar den för bi-nyckel eller garagenyckel, passar bara framdörrar plus tändlås.En låssmed kan nog fixa fram en nyckel om du tycker det behövs.Har skaffat fram en nyckel till en 28år gammal bil på det viset.
av martini72
Ok. Tackar! Killen som skall köpa den menade nämligen att de två stora inte fungerar till dörrarna, utan enbart till tändningen. Jag misstänker att det beror på att jag eftermonterat larm, och därför enbart kört fjärrlåsning de senaste 3 åren, så att cylindrarna möjligen har trögat ihop sig, eller att det eftermonterade larmet påverkar centrallåset...
av Addekarlsson
Det är nog så att låsen kärvar, om du kört på larmfjärr tidigare. Men dom 2 stora går till alla lås på bilen, om inget lås är bytt... Den mindre är den nyckel man lämnar med bilen till verkstad, om man inte litar på mekanikern.

Mvh/ Adde
En ganska vanlig 245:as liv

Jag har sedan i slutet av sommaren hållit p&[…]

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]