Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Enbitost
DayDreamer skrev:
Enbitost skrev:
DayDreamer skrev:Får man bara igen huven och skyddar delarna från regn så är det ingen fara, och ska du bara byta motor så plockar du ju aldrig isär motorn heller. Lokal skrot hm gissar på Frykmalm i Karlstad :mrgreen: Ser att du är i från Skoghall och det är jag också :lol: och vad jag vet så finns det ingen skrot på Hammarö.
kan det vara så lätt? :wink: Och mycket riktigt igen, frykmalms fixar alla reservdelar (när jag inte orkar åka till en riktig skrot).

ååh, du råkar inte ha ett garage ? :D
Ja inte behöver du isär med motorn för att lyfta ur den. Ja Frykmalm har det mesta men dom ligger lite väl i överkant med priserna på vissa delar och att försöka snacka ner priset är bara att glömma :| Behöver du tipps på bra skrotar med självplock som är super billiga så är det bara att hojta till :)

Garage finns det men inte ens min bil går in och skulle den gå in så skulle man bli kvar i bilen. Har att fått sitta ute på backen när jag ska göra något med min bil, i vintras så fick jag byta bromsok HB ute, som tur var så var det ingen snö just då.

Ett stort garage är att en dröm för mig.
synd då :(
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Enbitost skrev:
DayDreamer skrev:Ja :(
jaja, förhoppningsvis så finns det någon annan där ute :)
Ja det gör det nog. :)
Användarvisningsbild
av Enbitost
Turbojeppe skrev:Ja har garage ja sörru! Dra me e lådda pilsner så tar vi oss en helg å peller me dedär 8)
Gött gött! skickar pm för mer info!
Användarvisningsbild
av Enbitost
Turbojeppe skrev:Nej men filma ett kort klipp så vi får höra hur det låter när den går. Kanske folk med lite mer kunskap om detdär kan säga om du kan köra några mil till garaget så vi kan byta motor!
fixart imorn!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Risken är att den kommer att böja sig ännu mer och tillslut titta ut genom motorblocket. Men eftersom att du ändå ska byta till en annan motor så gör det ju inget om den andra motorn blir totalskrot.

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]