- ons 18 maj 2016, 03:21
#1077271
Det där med att ha något mot bromspedalen så att den hålls nertryckt låter enkelt och bra. Nu är jag inte helt hundra på hur ett bromssystem fungerar, så kan någon förklara för mig hur det kommer sig att det inte rinner ut någon bromsvätska när pedalen är helt nertryckt?
Att det inte spelar någon roll om det är olika bromsok på vardera sida förstår jag. Det har ju funkat bra så länge jag har kört bilen, men tänkte mest på att det väl borde vara standard med likadana ok på båda sidor. Jag har även redan köpt belägg till ett Girling-ok men belägg är inte särskilt dyrt så jag köper nog ATE-belägg också istället för att köpa ett helt nytt bromsok. Även om jag skulle vilja ha samma typ på båda sidor men det får bli någon gång i framtiden.
Att det inte spelar någon roll om det är olika bromsok på vardera sida förstår jag. Det har ju funkat bra så länge jag har kört bilen, men tänkte mest på att det väl borde vara standard med likadana ok på båda sidor. Jag har även redan köpt belägg till ett Girling-ok men belägg är inte särskilt dyrt så jag köper nog ATE-belägg också istället för att köpa ett helt nytt bromsok. Även om jag skulle vilja ha samma typ på båda sidor men det får bli någon gång i framtiden.
Är ute och sladdar med 240:n och lyssnar på Sator
Volvo 245 GL/T 1990, Saab 9000 Classic 2.0t 1998
Volvo 245 GL/T 1990, Saab 9000 Classic 2.0t 1998