Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
Eftersom jag varit inne och skrivit i den här tråden tänkte jag att jag kan klämma dit vad det blev för däck till sist, det fick bli Good Year Effecient Grip.
Användarvisningsbild
av Hilmer
perin skrev:Eftersom jag varit inne och skrivit i den här tråden tänkte jag att jag kan klämma dit vad det blev för däck till sist, det fick bli Good Year Effecient Grip.
Och jag som trådskapare borde kanske också göra det... :roll: :wink:

Mitt val föll till sist på Michelin Pilot Sport 3 (205/50-16).
Har kört ett par hundra mil nu och är mycket nöjd med hur dom presterar, livslängden är för tidigt att uttala sig om dock.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vet att jag sa att jag var nöjd med minna vredestein däck men nu har jag omvärderat situationen :wink: och känner mig inte alls nöjd längre. Fick se att det däcket som har suttit HF har slitits ner från 8mm (Nya) till enbart 3,5mm på en säsong :shock: VF är samma där fast där är det 4,5mm kvar medans bakdäcken har 7mm kvar nu skiftade jag i våras och satte dom bästa däcken fram. Det märkliga är att båda framdäcken har slitits jämt dvs ingen snedslitning så jag funderar nästan på om det är något fel på dessa två däck. Jaja nu kör jag slut på skiten och sen så får det bli Goodyear däck istället.
Användarvisningsbild
av grillchips
Och jag har ännu inte beställt däck, för jag kan inte bestämma mig. Helvete.
Användarvisningsbild
av Hilmer
DayDreamer skrev:Vet att jag sa att jag var nöjd med minna vredestein däck men nu har jag omvärderat situationen :wink: och känner mig inte alls nöjd längre. Fick se att det däcket som har suttit HF har slitits ner från 8mm (Nya) till enbart 3,5mm på en säsong :shock: VF är samma där fast där är det 4,5mm kvar medans bakdäcken har 7mm kvar nu skiftade jag i våras och satte dom bästa däcken fram. Det märkliga är att båda framdäcken har slitits jämt dvs ingen snedslitning så jag funderar nästan på om det är något fel på dessa två däck. Jaja nu kör jag slut på skiten och sen så får det bli Goodyear däck istället.
FWD sliter ju normalt rätt mycket mer fram än bak, och höger fram är det som tar mest stryk och det inbillar jag mig att det beror på alla cirkulationsplatser. I mitt fall så passerade jag totalt 14 rondeller till/från jobb och det märks på däcken.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hilmer skrev:
DayDreamer skrev:Vet att jag sa att jag var nöjd med minna vredestein däck men nu har jag omvärderat situationen :wink: och känner mig inte alls nöjd längre. Fick se att det däcket som har suttit HF har slitits ner från 8mm (Nya) till enbart 3,5mm på en säsong :shock: VF är samma där fast där är det 4,5mm kvar medans bakdäcken har 7mm kvar nu skiftade jag i våras och satte dom bästa däcken fram. Det märkliga är att båda framdäcken har slitits jämt dvs ingen snedslitning så jag funderar nästan på om det är något fel på dessa två däck. Jaja nu kör jag slut på skiten och sen så får det bli Goodyear däck istället.
FWD sliter ju normalt rätt mycket mer fram än bak, och höger fram är det som tar mest stryk och det inbillar jag mig att det beror på alla cirkulationsplatser. I mitt fall så passerade jag totalt 14 rondeller till/från jobb och det märks på däcken.
Jo jag vet att FWD bilar sliter mer fram däck men jag tycker att detta är extremt mycket för endast en säsong på drygt 1000mil.
Användarvisningsbild
av Hilmer
DayDreamer skrev:
Hilmer skrev:
Jo jag vet att FWD bilar sliter mer fram däck men jag tycker att detta är extremt mycket för endast en säsong på drygt 1000mil.
På endast 1000mil så är det mycket ja, men det beror ju på hur man kör också!
Kör man som en biltjuv så får man inte ihop så många mil! ;)
av andersuw
DayDreamer skrev:Jo jag vet att FWD bilar sliter mer fram däck men jag tycker att detta är extremt mycket för endast en säsong på drygt 1000mil.
Runt 4 mm är extremt mycket. Själv brukar jag landa på ca 1 mm fram och ca 0,5 mm bak på mina Michelindäck vid en körsträcka på ca 1000 mil per säsong.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Däck till Volvo 245 GLT

"SPECIAL SPARE" kallar Volvo reservhjule[…]

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]