Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Beros
Skruvade inte loss antennen i tvätten :( . Fästskruven i antennfästet gick av.
Hur är kabeln fast i antennfästet? Stadigvarande eller med en koppling? Var är kabelns andra ända?
Passar Biltemas modell 31-196 som ersättning? Har nån en sprängskiss?
Tacksam för alla råd!
Beros
av NilsO
Kabeln är bara någon halvmeter. Den går ner förbi baklyktan, till ett kontaktstycke som brukar finnas i den vänstra baljan bredvid reservhjulsbaljan.

Fästet till originalantennen är ganska fiffigt gjort, och antennen går att byta utifrån, man behöver egentligen inte ta bort någon inredning.

Biltemaantennen med numret ovan ser inte ut som originalantennen, men den kanske passar ändå. Biltema sålde tidigare en antenn som var mer lik originalet och som passade utmärkt, men jag hittar inte den på deras hemsida längre.
av III
Biltemas passar måttligt bra. Jag hade sönder min antenn. Helt omöjligt att få dit skruven på biltemas antenn. Jag borrade ett litet hål i d-stolpen lagom för en skruvmejsel så gick det att skruva dit biltemas antenn. Hålet borrades där man kommer åt med luckan öppen. För att det inte ska läcka vatten tryckte jag dit en karossplugg i gummi. Funkade kanon men gör det enkelt och skaffa en orginalantenn.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]