Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Byta till kromade lampor i blinkersen på nya strålkastarna?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Nexus skrev:Byta till kromade lampor i blinkersen på nya strålkastarna?
Jo tanken har slagit mig att byta ut "äggulan mot äggvita", samtidigt gillar jag det som det är. Men kan vara värt att testa så vet man. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Senaste tiden har "äggulan" bytts ut mot "äggvita" nu är allt som det ska inser jag.

Sedan la jag vantarna på ett par dimljus från en S40n, passar perfekt till grill och framlyktor från just S40n :wink:

NU har bilen allt som den borde haft när den lämnade fabriken :mrgreen: Varför USA har denna front på S40n men inte V50 känns ändå som ett frågetecken för mig men men den fick iaf en belöning från Meguiars idag som plåster på såren
Bilagor
IMG_8083.JPG
IMG_8083.JPG (133.79 KiB) Visad 629 gånger
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Micce1980 skrev:Efter senaste uppdateringen är det väl dags att lägga upp sakerna här med :mrgreen:

Sprang ju över ett par svarta strålkastare från en S40n, passar mycket bättre än de tråkgrå, iaf på den svart bil
IMG_8593.JPG
Näst på agendan efter två vårresor med bilen i Europa var att byta dörrsidorna till de som fanns 08-12 med större sidofack. Lite lurigare än jag hade hoppats på då man även får flytta över dörrmodul från 08-12. Men det gick fint.
IMG_8581.JPG
På köpet kom de nyare dörrsidorna med diskanter, passade även på att pyssla i diskanter i bakdörrarna, blev en helt annan ljudbild :mrgreen:
IMG_8599.JPG

Flytta över dörrmodulen??? Passar inte alla 04-12 dörrhandtag?? Alltså själva plast ramen med handtaget??
IMG_8618.JPG
IMG_8608.JPG
Användarvisningsbild
av Micce1980
Micce1980 skrev:
Näst på agendan efter två vårresor med bilen i Europa var att byta dörrsidorna till de som fanns 08-12 med större sidofack. Lite lurigare än jag hade hoppats på då man även får flytta över dörrmodul från 08-12. Men det gick fint.
Mini_ice skrev:Flytta över dörrmodulen??? Passar inte alla 04-12 dörrhandtag?? Alltså själva plast ramen med handtaget??
Oj såg först nu att du skrivit, ögnad precis igenom min egna tråd. Jo då själva dörrhandtagen passar 04-12 men jag ville åt dörrsidorna som kom -08 som har ett större sidofack i sig än de hade 04-07, då passar inte den äldre dörrmodulen, den där alu-plattan som håller fönsterhissmekanismen och högtalaren då denna är platt medans de nyare har en utbuktning för att få plats med det större sidofacket :mrgreen: Du ser skillnaderna på bilden nedan.

Såhär i efterhand tror jag det satt bättre originalhögtalare med i modulerna för det är en j-a skillnad på ljudet som jag inte bara tror beror på diskanterna.
06.jpg
06.jpg (52.33 KiB) Visad 613 gånger
IMG_8581.JPG
IMG_8581.JPG (33.66 KiB) Visad 616 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vet i tusan varför jag glömmer uppdatera sidan, vore skoj om några kan dra nytta av uppdateringarna en dag :wink: det har hänt lite i år i alla fall bortsett från lackvård då

I mars:
La nytt golv, tog ca 10 sekunder, bagagerumsgolvet byttes ut alltså, mot ett med bärkassehållare. Bara för att det var snorbilligt, lär inte använda det tror jag då jag har Volvos bagagematta över ändå :mrgreen:
inr 3.jpg
inr 3.jpg (26.23 KiB) Visad 696 gånger

Monterade den nyare "lätt uppdaterade" plaskskärmen med dämpmaterial som sitter under ratten, den gamla hade fått ett fäste böjd sist jag hade den borta och glipade. Passade lämpligt nog på att se över och rengöra kupéluftsensorn som sitter där bakom med
inr 1.jpg
inr 1.jpg (27.08 KiB) Visad 688 gånger

Tog bort och växelspaksdamasken för att rengöra i skarven där det gärna samlas lite "godis" i veckan, självklart glömde jag att denna lossas bäst i framkant först och lossade den i bakkanten och den gick sönder precis som den förra gjort vid samma förfarande så denna hade en glipa med, jaja den är ju lätt att byta i alla fall och såhär kan man ju inte ha det :wink:
inr 2.jpg
inr 2.jpg (23.39 KiB) Visad 692 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Kul att det händer något iallafall! :D
Jag är också urusel på att uppdatera min tråd, vet inte ens vad jag skrev om senast.. :lol:
Användarvisningsbild
av Micce1980
grillchips: Lätt hänt men du får hitta på något spännande att skriva om :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bärkassehållaren är ett väldigt bra originaltillbehör om man handlar mycket :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
DayDreamer skrev:Bärkassehållaren är ett väldigt bra originaltillbehör om man handlar mycket :)
Den har faktiskt kommit till användning, bl.a efter en tipp förbi den där statliga affären som säljer goda drycker och en annan gång. Annars brukar jag gå till affären, har bara 5 min promenad till en stor butik :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]