- tis 26 apr 2016, 22:11
#1071032
Fick upp "motorservice erfordras" uppför brantbacken hemma (6 graders lutning) och bestämde mig för att ta tag i saken. Plockade bort spjällhuset då jag hade indikationer på ett litet oljeläckage vid "vakuumklockan" mot insuget. Mycket riktigt satt det spjället fast och två av dreven på "styrstaven/vakuumstaven" var bortnötta.
Ringde volvo i tron att man kunde komma undan biligt genom att renovera. Dom kunde ju såklart inte sälja reservdelar utan ville sälja på mig ett nytt hus för 2600. Slutade med att vi svarvade och fräste ett nytt drev i metall som tycks fungera. Nu återstår det bara att se om jag får lite mer tryck i det låga registret.
Hur ser det ut med vakuumslangar på turbon? Jag hittar inget schema för vakuumslangar på en v50 2.0d.
Sierra94 skrev:Den sitter på baksidan mot torpedväggen. Ta bort plasten under så ser du den om du kikar upp på baksidan av motorn.Vi kör en liten uppdatering bara för att. :)
Fick upp "motorservice erfordras" uppför brantbacken hemma (6 graders lutning) och bestämde mig för att ta tag i saken. Plockade bort spjällhuset då jag hade indikationer på ett litet oljeläckage vid "vakuumklockan" mot insuget. Mycket riktigt satt det spjället fast och två av dreven på "styrstaven/vakuumstaven" var bortnötta.
Ringde volvo i tron att man kunde komma undan biligt genom att renovera. Dom kunde ju såklart inte sälja reservdelar utan ville sälja på mig ett nytt hus för 2600. Slutade med att vi svarvade och fräste ett nytt drev i metall som tycks fungera. Nu återstår det bara att se om jag får lite mer tryck i det låga registret.
Hur ser det ut med vakuumslangar på turbon? Jag hittar inget schema för vakuumslangar på en v50 2.0d.