Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
En bullrig bil förblir bullrig oavsett. Jag hade däck som var sopslut på förra v70 in och den var lika tyst som när däcken var nya.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av Henkan
Agneo skrev:Prova med helium i däcken!
Det brukar sänka bullernivån en del!
Du menar säkert kväve. Luften vi andas består av 78% kväve så det där med att fylla däcken med det "finare" nitrogen är ju bara bluff.
Användarvisningsbild
av Vojje
allt för många kör omkring med för lågt däcktryck, med de konsekvenser det medför, vilket kan undvikas med hjälp av Nitrogen.
Nyare bilar är visserligen utrustade med någon typ av däcktrycksövervakning, vilket möjligen minskar nyttan av Nitrogen, men erbjuds det utan kostnad finns det bara fördelar :-)-)
Användarvisningsbild
av MartinS
Hur undviker du lågt däcktryck med kväve?
Användarvisningsbild
av Vojje
förutsatt att ventilen är tät är läckaget endast ca 1/3 jämfört med vanlig luft.
Användarvisningsbild
av paso
Har nu haft min V40 CC D3 aut, snart en vecka och pendlar Västerås Stockholm. Har 17'' Continental och däcksljudet är rent störande högt på dålig asfalt som det mesta av vägnätet består av.
Funderar redan på andra däck för som det nu är går det inte ha bilen kvar.
Användarvisningsbild
av MartinS
Vojje skrev:förutsatt att ventilen är tät är läckaget endast ca 1/3 jämfört med vanlig luft.
Om hjulet är tätt läcker inte syre ut heller... Den enda större fördelen med kväve är att trycket inte påverkas av värme, vilket i sig till och med kan vara en nackdel vid normal körning. För normal bilåka ser jag inga fördelar med att köra syrelös fyllning av däcken.
av Lövet
Den där källan är ungefär lika saklig och objektiv som TV-shop

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]