- tor 12 maj 2016, 16:02
#1075560
alyzzer skrev:Okej. Men om denna kil bara är till för att få remskivan fast på rätt plats och ner brickan helt och hållet.Varför kan man inte bara svetsa på en liten loppa på denna knöl.?Det aluminium, och inte det lättaste att svetsa i. Jag föreslår i så fall att du borrar ett hål istället. Borra ett litet först, mitt i "knölen". Slipa sedan jämt och borra sedan för samma bredd som kilen är och stoppa i en avsågad skruv (utan skalle), fäst med Locktite, vänta tills det torkat och såga av till lämplig längd. Så ska det nog funka. När du dra fast remskivan, dra tills det "smakar blod" och sedan lite till (350mn har jag för mig). Locktita denna skruv också. Jag brukar göra så här, lägg i 4-ans växel, dra handbromsen, dra så mycket det går, be någon trampa på bromsen (starta motorn en kort stund så du får vakuum i servon) och dra lite till. Sedan är det bara till att färdigmontera remmar och annat och njuta av bilen. :lol:
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V