Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hagfeldt
Hej, igår så blev min 960 stulen men återfann den imorse efter vägen och då hade dom tagit den ända nyckeln som fanns till den så nu står jag helt utan nycklar.... Tänkte att jag skulle plocka låskitt från skroten och lite funderingar kring det:

*Är det bara ifrån 960 av nyare modell jag kan ta låsen ifrån eller fungerar andra modeller också?
*Vad är det jag behöver, Låskista till dörrarna samt tändningslås och nyckel, räcker det?
*Är det bara att skruva bort det gamla och i med det nya eller måste man gifta in det nya låskittet i bilen för att det ska fungera?

Något annat att tänka på vid byte av detta? =)
jag hade skruvat med bilen tidigare under dagen och sedan, klant som man är, lämnat nyckeln på passagerar sätet, den stod på mina föräldrars gård en bit ut på landet så min första tanke var nog inte att någon skulle pipa iväg med den.... Men man lär sig alltid =D =D
Har nu skaffat ny nyckel och alarmet är aktivt, hur kodar jag dosan om larmet ligger i? Har kodat på en 850 på sättet där man ska vrida om nyckeln fem gånger osv, men hur bär jag mig åt när larmet blinkar för fulla muggar? =)
Tycker det känns mest roligast att inte kunna aktivera ny dosa med larmet aktivt, men hur kan jag koppla ifrån larmet? Funderar om jag kan ta relä och dosa från skroten, och det sitter väl samma larm på 850 så jag kan ta från en sån? :)
Kommer du inte få problem med startspärren också?
Menar du om jag byter relä och dosa ifrån donator bil? För just nu så ligger startspärren i så jag har tagit bort relät till startmotorn och drar en kabel mellan två uttag där så startar den :)
Användarvisningsbild
av frasse4
Aha jag var inte säker hur det var. På min -94 var det separat startspärr men trodde det satt i styrboxen på nyare så att du även behövde få med den.
Däck dimensioner

Ja har coils på bilen (vanlig bil som laglig[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]