Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag hade tänkt att montera in den nya radion i bilen men eftersom att koden är fel så får jag vänta och vända mig till Volvo igen. Så istället tog jag tur med växelspaksknoppen tur att jag inte tog i mer och försökte rycka den rakt uppåt för det hade inte gått. På min bil så sitter det en gummidamask under växelspaksdamasken den var bara att ta en polygrip och klämma på två spärrar sen var det bara att dra den neråt. Efter det så kom jag åt spärrarna till växelspaksknoppen tog en lite skruvmejsel och bröt försiktigt och vipps så fick jag knoppen i handen, smidigt :D
Sen var det bara att montera tillbaka allt och det var inga större konstigheter med det.

Här kommer det iaf lite bilder på hur det blev :D

Så här såg det ut innan ingen direkt lockande syn.
Bild

Här är gummidamasken och ovanför den är den vanliga damasken man skymtar även den ena spärren på plastgrejen i mellan damaskerna.
Bild

En när bild på hur det ser ut.
Bild

Knoppen borta man kanske ska köra så här istället :wink:
Bild

Så här blev resultatet och inte är det någon större nyans skillnader på träimitationerna heller mellan knopp och resten av panelerna :)
Bild

Nu är det bara en trä ratt som saknas sen så är trä-inredningen komplett.
Jag kommer att ta några mer bilder på hur det ser ut invändigt i bilen och utvändigt när jag har fått allt monterat som jag köpte från skroten. :D
Ok det kanske den gör :) Det var inga problem att dela den så som jag gjorde fanns inga fästen där men det kanske är där uppe du menar där den där plasthylsan håller ihop båda delarna?
Nu har jag vart och pratat med Volvo och dom har skickat en förfrågning om radiokoden till Volvo centralt endast 125kr skulle det kosta och det var absolut inget blodigt pris. Vet inte men fick se att någon har skrapat bort serienumret på radion på den där vita etiketen frågan är varför gör man det? Kan den ha varit snodd?? :shock: Jag har iaf ett kvitto att jag köpt den ärligt Volvo ville så klart se det kvittot och det kan jag förstå :D
Näe jag menade nertill, i sargen som sitter fast i inredningen som man lossar. Kanske går att lossa den om man är försiktig, det är ju dock lite småsvårt att se :lol:
Nåja, jag har inget behov av att lossa min så, jag bryr mig inte så mycket i den delen :D

Inte alls omöjligt att det är ett snott exemplar du fått tag på... Kan inte se någon annan anledning till att skrapa bort serienummret på den :???:
Men det kan ju hänt allt ifrån förra månaden till 18år sedan, så det är ju tämligen omöjligt att bevisa... Jag tror iaf inte det är du som snott den ;)
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 252
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]