Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har inte hunnit att tagit några bilder än, har precis kommit hem efter några rundor på olika skrotar. Nu är jag verkligen trött trodde att jag skulle få värmeslag ett tag, 27grader enligt bilen och så står man ute på en grusplan och skruvar det värsta var när man skulle ha saker som var i bilarna {:-O blev en ordentlig resa på 30mil idag bilen klarade det så fint och inte mycket till soppa tog en heller.
Har gjort några riktiga fynd idag igen är så jäkla glad just nu :-)) :-@ men först så måste jag äta något sen så kommer jag att avslöja vad jag fick tag på idag :wink:
Ok blev inga bilder tagna på skrot fynden då det han bli mörkt innan jag orkade bära in dom och torka av dom :roll:
Men en bild på ett skrotfynd blev det fick tag på en el-antenn och jag passade även på att montera den blev perfekt och fungerar gör den också den är tredelad eller hur man ska säga det den kommer från en 854 jag hade ingen aning om ifall den passade på min bil eller ej men eftersom att 850 och S/V70 är ganska lika så då fick den följa med och passa gjorde den utan problem. Det enda man fick göra var att byta ut en karossplugg till en med hål i alltså en gummiplugg, för det var någon dränering från antennen som skulle ut.

Lyckades iaf ta en bild på bilen hur den blev utan extraljusen och klart mycket snyggare blev den :D
Bild

El-antennen och dess motor.
Bild

Monterad i bilen.
Bild

Fick se denna fina lösning för att hålla fjädern på plats på en av skrot bilarna :roll: :lol: ?:-/ Vad tror ni blir det ombesiktning? :wink:
Bild
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Fick se denna fina lösning för att hålla fjädern på plats på en av skrot bilarna :roll: :lol: ?:-/ Vad tror ni blir det ombesiktning? :wink:
Nepp, det blir det inte. Fullt godkänt, lustigt nog. Dom skiter i hur lösningen ser ut, bara fjädern sitter fast.
Ok det är iaf inget som jag skulle ha kört en meter med.
Ja nu är bilder tagna på skrot fynden :D

Det som jag fick tag på som jag tyckte var jävligt billigt var två strålkastare för 500kr dom är nästan nya :shock: plus att jag fick tag i som jag skrev igår en el-antenn för 120kr plus en växelspaksknopp i trä för 30kr. Det var det jag fick tag på när jag var på första skroten sen åkte jag vidare och hörde runt på några skrotar i Örebro om dom möjligtvis hade radion som jag är ute efter SC-901 men tyvärr ingen hade den :cry: så jag begav mig av hemåt och kom att tänka på att det fanns en skrot i Karlskoga som också hade självplock bara det att dom skulle ha 2000kr och då fick man plocka så mycket man ville från en bil stod det på nätet :| . Tänkte jaja jag kan väl åka dit och höra med dom kom dit och frågade om dom hade radion som jag är ute efter det var bara att gå ut och kolla sa han så jag gick ut och kollade och i första bilen en V70 som jag får syn på så kikar jag in i och ser att det sitter en original förstärkare i, på hela 4x50Watt :D blev glad för var även ute efter en sådan sen så kikade jag runt och ser att det ligger en radio i bilen när jag fick tag i radion så såg jag att jäklar det är en SC-901 :-DD så jag gick in igen och frågade vad han ville ha för en original radio ja 200kr blir bra :) så det var bara fram med verktygen och plocka lös förstärkaren och dess kabelhärva radion var reden löstagen så det var bara att ta den med sig så jag gick in och sa att jag även skulle ha dessa grejer med (förstärkaren och kabelhärvan) allt som allt radion plus det andra därifrån gick på 200kr och då är ändå denna radion rätt så ovanlig :D :-DD

Dessa strålkastare bar det som det syns så ser di väldigt nya ut.
Bild

Kabelhärvan mellan förstärkaren och radion, förstärkaren är även denna med i bild här och växelspaksknoppen
Bild

Radion som jag äntligen fick tag i.
Bild

Bild
DayDreamer skrev:Ok det är iaf inget som jag skulle ha kört en meter med.
Nope, inte jag heller, med ett undantag - sänkt 7/940 med 1 varv kapade framfjädrar. Dom blir då som motsvarande 60/40 sänkning på 85x70 - och kräver inga slang-/rörklämmor för att hålla fjädern på plats....

Ja det var ju inga dåliga fynd du fick tag på............................... Men har du koden till radion nu då? :P
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Ok det är iaf inget som jag skulle ha kört en meter med.
Nope, inte jag heller, med ett undantag - sänkt 7/940 med 1 varv kapade framfjädrar. Dom blir då som motsvarande 60/40 sänkning på 85x70 - och kräver inga slang-/rörklämmor för att hålla fjädern på plats....

Ja det var ju inga dåliga fynd du fick tag på............................... Men har du koden till radion nu då? :P
Nej inte denna gången var till Volvo och fick koden men det var fel :cry: slapp iaf att betala något som tur var :) Bilen som radion var monterad i är en sen 97a men går som årsmodell 98 och radion SC-901 fanns aldrig då, först på 99orna så kom denna radio och står även att radion är tillverkad april-maj 1999. Ska åka tillbaka till Volvo och höra om dom inte kan läsa ut koden på något annat vis för den koden som jag fick var till bilen som var skrotad. Annars så får det bli gissningsleken med koden :mrgreen:
  • 1
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 252
Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]

Mitt lås hade kläggat ihop helt, s&arin[…]