Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
taxi skrev:Lucifer, har du möjligen en import? Annars är ju halvljusen på i nollan också.
Halvljusen ska inte vara på på 0an, därimot ska park/pos ljuset lysa på 0an.
Går det att få så? För mig att jag kan antigen ha allt släckt på läge 0 som jag har nu eller så kan jag ha vanlig halvljusautomatik, men tror inte att jag kan få enbart P-ljus att lysa på läge 0 :???:
Användarvisningsbild
av taxi
Lucif3r skrev:
taxi skrev:Lucifer, har du möjligen en import? Annars är ju halvljusen på i nollan också.
Halvljusen ska inte vara på på 0an, därimot ska park/pos ljuset lysa på 0an.
Om du har en 740 -87 så hade jag köpt det, då hade du haft 21 watt positionsljus fram på nollan, men på svensksålda bilar i denna forumsdel har vi halvljus på nollan också, och P-ljus i mellanläget.

Så, har du en import? Eller har du pillat på skruven under ljusvredet? Jag försökte få till kanadensiska P-ljus (halvljus) men lyckades inte, nån som gjort det?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja jag tror att jag lyckades få kanadensiska halvljusläget på min dvs halvljus lyser där man i normalt fall har p-ljus.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Alla borde väl veta vid det här laget att jag har en italienare? :roll: Men den är inställd för svenska marknaden(är ju ingen ny import direkt..)
Lämpligt nog kom en bekant på besök idag som har en V70 -00(rishög^^), svensksåld, så bad om att få prova :P Den är exakt likadan som min... Inge halvljus på 0an.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har inte heller något halvljus på 0an just nu men man kan ju ställa om med den lilla skruven vid ljusreglaget.
av Kena
En fråga, jag fick dödsdomen på strålkastarna på bilen hos bilbödeln. De har inbyggd höjdjustering, den vanliga elektriska alltså. Fick tag på ett par nästan nya Hella på skroten men utan höjdjustering. Så jag tänkte höra hur man gör för att flytta över motorn från de gamla till de nya? Är det bara unplug-plug and play eller?
Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]

Felkod B5

Försökte gå in på länk[…]