Moderator: Moderatorer

Blev en utvändig tvätt idag inkl. Meguiars Ultimate Quick Wax, Endurance Tire Gel på däcken och Ultimate Protectant Dash & Trim på övriga svarta utvändiga plastytor. :-)-)
Slängde in främre dashcamen nu också, äntligen. Fick modifiera fästet lite för att få den som jag ville ha den :P
Men få fram kabeln till den bakre kan bli intressantare, så det får bli till semestern eller så, när svetten rinner och man blir förbannad över det istället ;p

Vill helst ha in den i kabelöverföringen mellan luckan och resten på nåt smidigt sätt, annars blir det ju lite fult med en hängande kabel när luckan är stängd.

Ingen testvända än dock, blir nog till jobbet imorgon.
Först i morse tog jag ut 780:n från garaget, åkte in till Uppsala då de idag hade drop-in besiktning för entusiast-bilar på bilprovningen i Fyrislund. Noterade då att sedan förra besiktningen hade man kört 5 mil med bilen, med andra ord har man 2,5 mil enkel till besiktningen... Resultatet blev en 1:a, för låg halvljus-bild på ena strålkastaren. Har faktiskt lite svårt att förstå att det kan ändras på ett år, och har inget minne av att de påpekade detta vid förra besiktningen.

När bilen ändå var utanför garaget så passade man på att städa på denna sida av garaget som man normalt aldrig kommer åt då 780:n står i vägen, vart också en sväng till sopstationen.

Sedan avslutade man med att tvätta 2 Volvisar och en ytterligare bil av annat märke från askan som föll igår efter att vägföreningen eldade sin kase. Ett trevligt sätt att träffa grannar på då vägföreningen också bjuder på grillad korv och dryck i samband med eldningen.

/ J
Tvättat bort en fågelskit från taket. Lämnade bilen i 10 minuter på en full parkering och den lyckades pricka just min bil... :roll:
palmqvist skrev:Årets första stortvätt, polering o lackskydd
Bild

Bild

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Stilren kärra!
Fler bilder på frontbågen önskas, ser helgrym ut!
  • 1
  • 557
  • 558
  • 559
  • 560
  • 561
  • 1912
Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]