Lillarapunzel skrev:svergie2 skrev:Lillarapunzel skrev:Daydreamer:
Haha ojdå! Då är du ju inte så mycket äldre än mig haha....
Trodde det bara var jag (tjej, 97a) + en bunt medelålders män på det här forumet :lol:
"Bunt medelålders män", är faktiskt 99a
;)
Skickat från min Huawei Mate 7
Är du 99a?! :-O) :-O) :-O)
Vad gör du ens här då? (Inget illa menat!) Du har ju inte ens körkort än? 
Hahah, räknas AM-kort? ;)
Schmoyoho skrev:svergie2 skrev:"Bunt medelålders män", är faktiskt 99a
;)
Kan inte räkna mig till att du är äldre än 17 då? Och har bil och allt (V40 MY02?)??
Lucif3r skrev:Mja, så jäkla enkelt är det inte att byta remmen(korrekt)
En gammal 8v rödblockare, DOM är superenkla att byta på
Det är ju ändå en hel del som måste demonteras, och trångt är det också. Men ja, volvo tar ca 3500kr för rembyte inkl. löprullar. Exklusive vattenpump dock. Uppskattad arbetstid för en som gjort det X antal gånger, 3-4h kanske.
Har intressant nog bara för någon dag sedan sett ett kostnadsförslag för ett byte på en bekants bil. Dock en P2:a, ifall det har någon betydelse gällande utrymme/tid, men samma motor. 4000 kr ville en volvo-verkstad ha, varav kring 1600 i arbetskostnad. Borde väl bli en ca 3 h om de tar 500 kr/h? Men då hette jobbet "kam- och hjälprembyte" så jag antar det är multiremmen också? Ingen vattenpump heller vad jag minns. Hursom är ju 5000 kr för bara kamremsbyte alldeles för dyrt och dessutom inte ens på en volvo-verkstad (känner jag personligen har låg tillit till t.ex mekonomen).
Matten sitter i ser jag! ;) V40in är morsans just nu, men jag tar över den när jag får kortet nästa år och hon köper en V40(MY12->). :) V40in kör jag hela tiden, men även lite XC60 och V70 haha
5000 kr fick vi betala för kamremsbyte på V40in (2.0T), var en verkstad mitt i ingenstans.
Skickat från min Huawei Mate 7