Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
Daydreamer:
Med tanke på att bara kamremsbytet kostar 5 000 kr* så lär det där knappast vara billigare om vi säger så. * = Pappa ringde till någon verkstad här i krokarna.
Användarvisningsbild
av White
Lillarapunzel skrev:
White skrev:Hehe! Lite svårt i bland att sätta ett ansikte till ett forumsnick. Man får ju sin speciella uppfattning om hur en person ser ut här på forumet, det är nog oftast rent upp åt väggarna! :mrgreen:
Haha, och du känns som en perfekt stereotyp av det här forumet! :mrgreen:
Haha! Jag är den där medelålders mannen! :P 46 år gammal men fortfarande 20 i sinnet! :-)-)
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:5000kr? haha vilket jäkla skojjarpris. Ring till volvo istället...
Är absolut inte säker, men skulle inte förvåna mig om han ringde till en viss kedja med gul/svart logga som rimmar på "Ekonomen"... Det finns nämligen en sådan här i krokarna, som dessutom verkar rätt bra på att ta betalt av folk...:roll:
av Lillarapunzel
White skrev:
Lillarapunzel skrev:
White skrev:Hehe! Lite svårt i bland att sätta ett ansikte till ett forumsnick. Man får ju sin speciella uppfattning om hur en person ser ut här på forumet, det är nog oftast rent upp åt väggarna! :mrgreen:
Haha, och du känns som en perfekt stereotyp av det här forumet! :mrgreen:
Haha! Jag är den där medelålders mannen! :P 46 år gammal men fortfarande 20 i sinnet! :-)-)
Haha okej! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
Lucif3r skrev:5000kr? haha vilket jäkla skojjarpris. Ring till volvo istället...
Är absolut inte säker, men skulle inte förvåna mig om han ringde till en viss kedja med gul/svart logga som rimmar på "Ekonomen"... Det finns nämligen en sådan här i krokarna, som dessutom verkar rätt bra på att ta betalt av folk...:roll:
Nej snälla undvik Mekonomen då du bara blir blåst på en massa pengar Volvo tar nog mellan 3000-4000 kr för bytet då dom gör det säkert på tvåtimmar det är super enkelt på dessa bilar och volvo kommer göra det på det rätta viset med att använda tolkar som nog Mekonomen bara kan drömma om. Skulle bli förvånad ifall ens Mekonomen hittar vart kamremen sitter... dom kanske byter multiremmen istället :lol: :lol: :wink:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mja, så jäkla enkelt är det inte att byta remmen(korrekt) :P En gammal 8v rödblockare, DOM är superenkla att byta på :P
Det är ju ändå en hel del som måste demonteras, och trångt är det också. Men ja, volvo tar ca 3500kr för rembyte inkl. löprullar. Exklusive vattenpump dock. Uppskattad arbetstid för en som gjort det X antal gånger, 3-4h kanske.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag tycker att det är superenkelt på dessa men det tar nog som du sa mellan 3-4h för en erfaren.
av Schmoyoho
svergie2 skrev:"Bunt medelålders män", är faktiskt 99a Bild ;)
Kan inte räkna mig till att du är äldre än 17 då? Och har bil och allt (V40 MY02?)??
Lucif3r skrev:Mja, så jäkla enkelt är det inte att byta remmen(korrekt) :P En gammal 8v rödblockare, DOM är superenkla att byta på :P
Det är ju ändå en hel del som måste demonteras, och trångt är det också. Men ja, volvo tar ca 3500kr för rembyte inkl. löprullar. Exklusive vattenpump dock. Uppskattad arbetstid för en som gjort det X antal gånger, 3-4h kanske.
Har intressant nog bara för någon dag sedan sett ett kostnadsförslag för ett byte på en bekants bil. Dock en P2:a, ifall det har någon betydelse gällande utrymme/tid, men samma motor. 4000 kr ville en volvo-verkstad ha, varav kring 1600 i arbetskostnad. Borde väl bli en ca 3 h om de tar 500 kr/h? Men då hette jobbet "kam- och hjälprembyte" så jag antar det är multiremmen också? Ingen vattenpump heller vad jag minns. Hursom är ju 5000 kr för bara kamremsbyte alldeles för dyrt och dessutom inte ens på en volvo-verkstad (känner jag personligen har låg tillit till t.ex mekonomen).
Användarvisningsbild
av svergie2
Lillarapunzel skrev:
svergie2 skrev:
Lillarapunzel skrev:Daydreamer:
Haha ojdå! Då är du ju inte så mycket äldre än mig haha....
Trodde det bara var jag (tjej, 97a) + en bunt medelålders män på det här forumet :lol:
"Bunt medelålders män", är faktiskt 99a Bild ;)

Skickat från min Huawei Mate 7
Är du 99a?! :-O) :-O) :-O)
Vad gör du ens här då? (Inget illa menat!) Du har ju inte ens körkort än? :wink:
Hahah, räknas AM-kort? ;)
Schmoyoho skrev:
svergie2 skrev:"Bunt medelålders män", är faktiskt 99a Bild ;)
Kan inte räkna mig till att du är äldre än 17 då? Och har bil och allt (V40 MY02?)??
Lucif3r skrev:Mja, så jäkla enkelt är det inte att byta remmen(korrekt) Bild En gammal 8v rödblockare, DOM är superenkla att byta påBildDet är ju ändå en hel del som måste demonteras, och trångt är det också. Men ja, volvo tar ca 3500kr för rembyte inkl. löprullar. Exklusive vattenpump dock. Uppskattad arbetstid för en som gjort det X antal gånger, 3-4h kanske.
Har intressant nog bara för någon dag sedan sett ett kostnadsförslag för ett byte på en bekants bil. Dock en P2:a, ifall det har någon betydelse gällande utrymme/tid, men samma motor. 4000 kr ville en volvo-verkstad ha, varav kring 1600 i arbetskostnad. Borde väl bli en ca 3 h om de tar 500 kr/h? Men då hette jobbet "kam- och hjälprembyte" så jag antar det är multiremmen också? Ingen vattenpump heller vad jag minns. Hursom är ju 5000 kr för bara kamremsbyte alldeles för dyrt och dessutom inte ens på en volvo-verkstad (känner jag personligen har låg tillit till t.ex mekonomen).
Matten sitter i ser jag! ;) V40in är morsans just nu, men jag tar över den när jag får kortet nästa år och hon köper en V40(MY12->). :) V40in kör jag hela tiden, men även lite XC60 och V70 haha

5000 kr fick vi betala för kamremsbyte på V40in (2.0T), var en verkstad mitt i ingenstans.

Skickat från min Huawei Mate 7
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 159

Då känns det mycket lugnare, har tä[…]

Fel centerhögtalare?

Bäst att kolla mina B&W så det inte[…]

Fjärrkontroll / Larmdosa