PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Sätt gummiringen i framkant på röret och hjälp till med flatsidan på en skruvmejsel så ringen komer innanför kanten i pumpen och "lirka in" röret. Det är viktigt att de är "glatt" så ringen inte "rular sig". Lite "bökigt" men det brukar gå bra.
Bra tips där med diskmedel och att ha ringen på änden av röret, tack! Men tyvärr går det fortfarande inte hela vägen ändå.
Packningen glider in jämt och bra ser det ut som och röret följer efter hammarslag och lite tur in förbi inneröret, men klacken är fortfarande utanför pumpen, så jag kan inte skruva fast den.. Har ingen aning vad det är som gör att den inte går längre in men man får ju börja leta efter andra alternativ när detta simpla problem har blivit löjligt oöverkomligt:
1. Förlänga fästhålet till röret ( med metallsåg tex) så att jag kan montera fast det i det läge där den kommer som djupast.
2. Slipa/skära av några millimeter av gummiringen och testa om röret kommer hela vägen
3. Testa en annan packning som kom med pumpen som inte använts, samma dimension fast hälften så hög så att säga.
142volvo skrev: 3. Testa en annan packning som kom med pumpen som inte använts, samma dimension fast hälften så hög så att säga.
Det kan nog vara en bra ide. Ringarna är 4-kantiga (dom nedre, lika mycket åt alla håll) och ovala, rundade uppåt. Har du monterat en som är bredare än tjock så är nog felet där.

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]