Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Jag hade en -95:a och en -98:a. Fanns inga kallstartsventiler på dem. På vilka modeller fanns det kallstartsventiler? Det skulle kunna vara den om det finns en, att den flödar motorn.

LMM borde det inte vara, då går den oftast bara dåligt men är körbar. Spottar och fräser men går att köra.
Senast redigerad av 1 erikn, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av erikn
Fast på LTT är det väl högohmiga spridare? Ska iofs sitta en ihopkopplingsmodul där i stället för motstånden. Värt att kolla.
av NilsO
Nej, det är lågohmiga spridare med förkopplingsmotstånd på B230FK, exakt samma som på fulltrycksturbo.
Användarvisningsbild
av erikn
OT, men det stämmer, glömde bort hur det var. Det enda som skiljer är laddtrycket.
Användarvisningsbild
av erikn
Hur som helst är det värt att kolla bränsletrycket. På mina satt det en Schraderventil (heter den väl, samma som i hjulen) undertill på spridarbryggan där man kan koppla på en tryckmätare.
av andy78
Därför ska man spraya stargas för att avgöra om det är ett bränsleproblem eller tändningsproblem.
Tänder den till på startgas så kan man misstänka att det är bränslerelaterat, om inte så kan man relatera till tändningen.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]